יום ראשון, 30 באפריל 2023

הרגע הנוכחי

הרגע הנוכחי / גיום מוסו


תכירו את ארתור. הוא חי בתוך סיוט ואין לו איך לשנות את זה. הכול התחיל כשאביו החליט להוריש לו מגדלור ישן ורעוע המכונה "מגדלור 24 הרוחות". זו לא ממש ירושה אלא יותר כאב ראש עצום. בעוד אחיו יקבלו חלק בעסק המשפחתי, ארתור למעשה מנושל מהירושה המשפחתית. המגדלור נמצא בבעלות המשפחה כבר שנים ובתוכו טמון סוד אפל ומטלטל שארתור הולך להיחשף אליו בקרוב מאוד. אביו הזהיר אותו כי את הדלת שנמצאת במרתף המגדלור אסור לפתוח בשום אופן. את ההוראה הזאת אביו קיבל מסבו של ארתור שנעלם לפני שנים אבל ארתור מחליט שלא להקשיב לאיסור והתוצאות של החלטתו הן הרסניות. 

ארתור מגלה שגם סבו חווה את אותו סיוט שעובר עליו כעת. הוא מגלה כי הסב שנעלמו עקבותיו לפני שנים למעשה חי ומאושפז בבית חולים פסיכיאטרי. הוא נפגש עימו ומגלה יותר פרטים על מה שעתיד להתרחש בחייו מעתה ואלך. במסלול החדש של חייו שלמעשה נכפה עליו, הוא פוגש בליסה, צעירה שחולמת להפוך לשחקנית ובמקביל מתמודדת עם בן זוג בעייתי שמערער את נפשה. הגורל שב ומפגיש בין ארתור וליסה שהולכים ומתקרבים זה לזה. אבל אותו גורל גם גורם להם להיפרד בכל פעם מחדש. 

האם אהבתם תצליח לגבור על מהלומות החיים? ומה קרה לארתור אחרי פתיחת הדלת של מרתף המגדלור? את התשובות לכך תמצאו בספר המסקרן: "הרגע הנוכחי"!

אני מאוד אוהבת את כתיבתו של גיום מוסו. ספריו תמיד מסקרנים, סוחפים, מתעתעים ולרוב מאופיינים בנגיעה מז'אנר העל טבעי. הפעם, נראה כי נושא העל טבעי בלט בעלילה שבהשוואה לספריו האחרים של מוסו הייתה פחות מותחת ויותר דרמטית ואנושית. גם אם אתם חושבים שאתם יכולים לנחש באיזה אופן תתפתח העלילה, תחשבו שוב כי סביר להניח שתמצאו את עצמכם מופתעים מדמיונו המפותח והמשובח של מוסו. הספר שומר על עניין לכל אורכו והייתי ממש סקרנית לגלות איך יסתיים הספר. מוסו כרגיל לא אכזב וסיפק טוויסט כמו שרק הוא יודע לכתוב.

העלילה מועברת בגוף ראשון, הפרקים קצרים וקולחים ובתחילת כל פרק ישנו ציטוט מעורר מחשבה מפי אישיים מההיסטוריה. מאחר והעלילה מתפרסת על פני שנים, הוזכרו ידיעות אודות אירועים מרכזיים לאורך ההיסטוריה כמו הסכם אוסלו, רצח רבין, בחירתו של ביל קלינטון לנשיא ארה"ב ואסון מגדלי התאומים. השילוב בין מציאות ובדיון נעשה בצורה אמינה ומעניינת.

שורה תחתונה: "הרגע הנוכחי" דואג להבהיר כי גיום מוסו הוא מלך הטוויסטים בעלילה! 

239 עמודים
מצרפתית: שי סנדיק
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2022



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...