יום חמישי, 11 במאי 2023

מחבואים

מחבואים / ליסה גרדנר


תכירו את אנאבל. לפחות ככה קראו לה בעבר בהיותה ילדה. אבל משהו קרה ואילץ אותה ואת הוריה לברוח, להחליף כתובות ושמות כל תקופה ולאנאבל אין מושג למה. היא רק ידעה שהם היו חייבים לברוח כי אם לא, משהו איום ונורא עלול לקרות לה. אביה לימד אותה את כל מה שהיא צריכה לדעת בכדי להגן על עצמה. אבל דבר אחד חשוב היא לא ידעה... מפני מי היא אמורה להסתתר. 

כעת, אנאבל הנמצאת בתחילת שנות ה-30 לחייה, לבדה בעולם. הוריה נפטרו והיא ממשיכה לחיות עם יד על הדופק נכונה להגן על עצמה מפני הלא נודע. אנאבל מצאה עבודה והרשתה לעצמה להאמין שהאיום על חייה הוסר. אבל השמחה הייתה מוקדמת. כשבור אשר נחפר לפני עשרות שנים מתגלה בשטח מיוער באזור שבו שכן בעבר בית חולים פסיכיאטרי, המשטרה מוזעקת למקום בשל גילוי מחריד במיוחד. 

בבור אותרו גופותיהן החנוטות של שש ילדות. אחת מהילדות ענדה שרשרת שהייתה שייכת לאנאבל, מה שמביא את המשטרה למסקנה השגויה כי אנאבל מתה. אנאבל מחליטה להעמיד אותם על טעותם ומגלה כי האיום שריחף סביבה לאורך השנים לא נעלם לאף מקום. להפך. הוא מתקרב אליה בצעדי ענק ואין לה לאן לברוח. 

מי רודף אחרי אנאבל? באיזה אופן חשיפת הבור עם ממצאיו המחרידים קשורים אליה? את כל התשובות תמצאו בספר המעולה: "מחבואים"! 

איזה ספר מעולה! הוא מותח לכל אורכו, קצבי ובלי רגע דל. הפרקים קצרים, הכתיבה קולחת והעלילה המרתקת גדושה בתפניות בעלילה. זהו אחד מהספרים היותר טובים של ליסה גרדנר, אם לא הטוב ביותר. ככל שמתקדמת העלילה כך רשימת החשודים הולכת ומתארכת, מה שגרם לי לשנות את דעתי שוב ושוב לגבי זהות הרוצח. אני אוהבת ספרים שמצליחים להפתיע אותי והספר הזה עשה את זה ובגדול 

שורה תחתונה: "מחבואים" זה אולי שם של משחק ילדים אבל בשביל אנאבל מדובר במסע הישרדות ובדרך חיים. 

384 עמודים
מאנגלית: יעל סלע-שפירו
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2014

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוכר הספרים מפירנצה

מוכר הספרים מפירנצה / רוס קינג וספסיאנו דה ביסטיצ'י וכתבי-היד המאוירים של הרנסנס רוס קינג, כותב הספר שהינו מומחה מוכר לרנסנס האיטלקי, ער...