יום שני, 20 בנובמבר 2023

האחות

האחות / לואיז ג'נסן

את הספר "האחות" רציתי לקרוא כבר מזמן, אבל אחרי שראיתי שלא תורגמו ספרים נוספים של הסופרת חשבתי שאולי הוא לא מספיק טוב ואולי בגלל זה הוא הספר היחיד של ג'נסן שתורגם לעברית. בסופו של דבר החלטתי לקרוא ואני ממש שמחה על כך כי בעיני הספר היה מרתק ומוצלח וכולי תקווה שישקלו לתרגם ספרים נוספים של הסופרת אשר "האחות" זהו ספר הביכורים שלה. עם כזה ספתח בהחלט יש למה לצפות!

תכירו את גרייס, היא בשנות ה-20 לחייה, עובדת בגן ילדים וגרה עם בן זוגה, דן. מאז שחברתה הטובה ביותר, צ'ארלי, מתה גרייס לא הצליחה להתאושש מן האובדן. היא הסתגרה בתוך עצמה, התרחקה מדן, לקחה כדורי שינה בכדי להצליח לישון. המוות של צ'ארלי טלטל את חייה והמילים האחרונות שהשאירה לה לא נתנו לה מנוח. אותן מילים היו: 
                "עשיתי דבר נורא, גרייס. אני מקווה שתוכלי לסלוח לי...".

גרייס הייתה נחושה לגלות מה עומד מאחורי המילים שהותירו אותה בחוסר ידיעה קשה מנשוא. היא החליטה להגשים את אחד מחלומותיה האחרונים של צ'ארלי ולאתר את אביה אותו מעולם לא זכתה להכיר. את האב גרייס לא מאתרת אבל כן את בתו שהיא למעשה אחותה למחצה של צ'ארלי. 

גרייס מקבלת את האחות העונה לשם אנה בזרועות פתוחות בביתה. היא שמחה להימצא בקרבתה של מישהי הקשורה בקשרי דם עם צ'ארלי. אבל מאז שאנה נכנסה לחייה ולחייו של דן, דברים מוזרים קורים בחייהם. מערכת היחסים בין גרייס ודן דועכת וגרייס מרגישה שמישהו עוקב אחריה וזה גורם לה להרגיש מאוימת וחרדה. 

האם יש לה סיבה לחשוש? מה הדבר הנורא שצ'ארלי עשתה ולא הספיקה לחשוף בפני גרייס? את התשובות לשאלות תמצאו במותחן הפסיכולוגי הנהדר: "האחות"!

מאוד אהבתי את הספר שהיה מעולה בעיני. זה בדיוק מסוג הספרים שאני כל כך נהנית מהם ונסחפת בקריאתם. העלילה נהדרת, מרתקת ובלי רגע דל. יש בה התפתחויות ותפניות מפתיעות, גילויים בלתי צפויים ודמויות מתעתעות. כל מה שרוצים למצוא בספר מתח מוצלח. העלילה נעה בין ההווה, שהינה התקופה שבה גרייס מאתרת את אנה, לבין העבר שבו מתוארים שנות ההתבגרות של גרייס וצ'ארלי. הפרקים קצרים וקולחים, הכתיבה טובה וממש הפתיעה אותי העובדה כי מדובר בספר ביכורים. אותי הסופרת הצליחה להרשים ובגדול. אם אתם מחובבי ספרי המתח אל תפספסו את הספר הזה.

372 עמודים
תרגום: דנה שחף
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה: 2018


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...