יום ראשון, 12 בנובמבר 2023

לילי לא כלה

לילי לא כלה / דורון שנער

תכירו את ניצן. הוא בשנות ה-30 לחייו ומתגורר עם אימו וסבתו. מאז שניצן זוכר אותה, אימו נהגה להסתגר בחדרה וכלל לא יצאה מהבית. סבתו הייתה זו שלמעשה גידלה אותו בעוד שאת אבין ניצן לא פגש מעולם ולא ידע עליו דבר. אבל זה השתנה עם מות האב שהותיר אחריו יומנים אותם הוריש לניצן וביקש מבנו לדאוג להוצאתם לאור. 

מות האב מאפשר לניצן לראשונה להכיר לעומק את אביו באמצעות המילים שהותיר אחריו ובמידה מסוימת הדבר מאפשר לו לגלות את עצמו ועל עצמו. מלבד היומנים, נכנסת לחייו של ניצן צעירה בשם לילי, זו שבביתה אביו נפטר. בעזרתה של לילי ובעצם בניצוחה, ניצן פועל בכדי לפרסם את היומנים. אבל לא כולם מעוניינים בפרסום היומנים. שתי אקסית של האב נלחמות על גניזת היומנים ומתעמתות עם ניצן והמשפחה.

האם היומנים יפורסמו או יגנזו ואיך מות האב ישפיע על ניצן ומשפחתו? תקראו את הספר ותגלו!

זהו סיפור משפחתי על מוות, בדידות והתבגרות. הספר היה קליל וקולח ויחסית הוא היה קצר ועד שהתחלתי לחבב את הדמויות הסיפור כבר נגמר. אהבתי את הכתיבה הזורמת ואת השינויים שחוו בעיקר ניצן ואימו. את לילי לא תמיד הצלחתי להבין והאימפולסיביות והשתלטנות שלה בלטה ביתר שאת, בעיקר לאור דמויותיהן המאוד סולידיות של ניצן ואימו. דמותה של סבתו של ניצן הייתה מקסימה במיוחד והקשר בינה ובין ניצן היה נוגע ללב. 

252 עמודים
עורכת הספר: תמר ביאליק
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...