יום שני, 27 בנובמבר 2023

סודו של וסליו

סודו של וסליו / ז'ורדי יוברגאט


העלילה מתרחשת בברצלונה של שנת 1888 בעת שהעיר מתכוננת ליריד העולמי הגדול. ההכנות בשיאן וההתרגשות רבה. לאחר היעדרות של 7 שנים, דניאל אמאט חוזר לברצלונה בעקבות מות אביו. הוא לא חשב שיחזור לעיר שאותה עזב בסערה בעקבות טרגדיה ושיברון לב. למעשה, הוא התחיל לבנות את חייו באנגליה, מצא עבודה טובה והתארס. אבל כעת הוא שוב בברצלונה בעל כורחו.

באותה העת, מתרחשים בעיר מעשי רצח אכזריים וברוטאליים. יש מי שמאמין כי מדובר במפלצת מסתורית בדמוי כלב ענק הרוצחת את קורבנותיה שהינן נשים צעירות. דניאל מגלה כי יתכן ומות אביו הוא למעשה רצח. יש הטוענים כי האב התאבד, ודניאל נחוש לגלות את האמת בנוגע למה שקרה לאביו שעמו ניתק את הקשר מאז שעזב את ברצלונה. בעיר שבה גדל הוא שב לפגוש את אירן, האישה שאהב ושאותה נאלץ להשאיר מאחור. 

פאו גילברט הוא סטודנט לרפואה הנבחן לשם הסמכתו לרופא. הוא צעיר עקשן, חרוץ ונחוש שנמנע מלהתבלט, גם אם זה לא תמיד מצליח לו. הסיבה לרצונו להישאר מחוץ למרכז העניינים הוא סוד גדול שהוא מסתיר. כשדניאל אמאט מתחיל לחקור אודות מות אביו יחד עם עיתונאי בשם פליקס אשר להוט למצוא חומר בלעדי לכתבתו בעיתון, פאו מחליט לעזור להם בחקירתם והתעניינותו בנושא היא רבה בשל הקשר המוזר והבלתי צפוי לספר סודי של חוקר אנטומיה מפורסם בשם וסליו.

מה השלושה יגלו אודות מות אביו של דניאל? מי אחראי לרציחות הצעירות? ומה הקשר לכתביו הסודיים של וסליו? את כל התשובות תמצאו בספר: "סודו של וסליו"!

הספר היה מרתק ושמר על עניין מתחילתו ועד סופו. ספר המתח ההיסטורי נבנה באיטיות וקיימות בעלילתו התפתחויות מפתיעות ומאוד בלתי צפויות. היו לי כמה ניחושים לגבי מה שצפוי להתרחש וטעיתי בכל אחד מהניחושים שלי. אהבתי את התפאורה ההיסטורית של ברצלונה ואת המסתורין שהורגש לאורך כל העלילה. מי שביקר בעיר, לבטח יזהה אזכורים של מקומות נבחרים, אם כי, לאחר הקריאה לא בטוח שימצא חן בעיניכם לטייל בה באישון לילה.

הסיפור הוא אמנם בדיוני לחלוטין, אך מוזכרת בו דמותו האמיתית של חוקר האנטומיה המפורסם מהמאה ה-16: אנדראס וסליוס אשר את שמו לא הכרתי לפני קריאת הספר. אגב, על הכריכה ובגב הספר השם שמופיע הוא "וסיליו", ואילו בדפי הספר השם כתוב כהלכה בלי ה-י' המיותרת. אחת מהדמויות שהכי חיבבתי בסיפור היא דמותה של פאו. את הסיבות לכך אמנע מלפרט מאחר ומדובר בספויילר, אבל הדמות הזו הותירה רושם רב בזכות התעוזה שבה, הבולטת ביתר שאת לאור התקופה המדוברת. אני התרשמתי לטובה מספר הביכורים של הסופר ואשמח בהחלט לקרוא ספרים נוספים שלו. 

492 עמודים
מספרדית: אביבה ברושי
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סולם גנבים

סולם גנבים / ליאור אנגלמן תכירו את יודה, בן הזקונים במשפחת טייב, משפחת פשע מוכרת משכונת התקווה. בלידה שלו שהייתה קצת קשה, לאימו הייתה רק משא...