יום שלישי, 5 בדצמבר 2023

כל השדים כאן

כל השדים כאן / לואיז פני


אחרי שמאוד אהבתי את הספר "אימה משתקת" - שיתוף הפעולה בין הסופרת לואיז פני להילרי קלינטון - מתמודדת לשעבר לנשיאות ארה"ב, הייתי ממש סקרנית לקרוא עוד ספר של הסופרת הקנדית. האם הספר היה מוצלח ובאותה הרמה כמו זה שכתבה עם קלינטון? לדעתי, בהחלט כן! אז על מה הספר? 

תכירו את ארמן גמאש, פקד משטרה מקוויבק שבקנדה. ארמן הגיע עם אשתו לפריז, העיר שבה בחרו לגור בנו ובתו עם בני משפחותיהם. כל המשפחה נפגשה לארוחת ערב שבה גם נכח סטפן הורוביץ, הסנדק הקשיש של ארמן. זה היה אמור להיות ערב נעים אבל הוא הסתיים בסערת רגשות כשמכונית דרסה את סטפן שנלקח לבית החולים כשהוא בסכנת חיים. 

סטפן הוא דמות של אב עבור ארמן. כשארמן היה ילד צעיר הוא איבד את הוריו בתאונה טראגית ומאז הוא ידע כי סטפן וקשישה ניצולת שואה שאימצה אותו ועימה הוא התגורר, תמיד יהיו שם עבורו. כעת, סטפן מורדם ומונשם בבית החולים וכשארמן מגלה בין חפציו מפתח מוזר שחושף השתלשלות אירועים לא תקינה, הוא מתחיל לחשוד שהפגיעה בסטפן לא הייתה מקרית. יחד עם חתנו, שבקוויבק היה יד ימינו במשטרה, הם מחליטים להתחקות אחר הימים האחרונים של סטפן טרם דריסתו.

לארמן כבר ברור שדריסתו של סטפן היא נסיון התנקשות ולא תאונת פגע וברח.ככל שהחקירה מתקדמת, התמונה הופכת ליותר ויותר מטרידה, סודות ותככים נחשפים ואירועים מהעבר של סטפן מוטלים בספק, וארמן מצידו לא מתכוון לעזוב את החקירה עד שכל הספקות יובהרו והאמת הנסתרת תיחשף במלואה, גם במחיר סיכון חייו. 

מה יגלה ארמן על סטפן? מי רצה להיפטר ממנו ולמה? תקראו את הספר ותגלו! 

מאוד אהבתי את הספר ששמר על עניין מתחילתו ועד סופו. יש בו הרבה תפניות והתפתחויות בלתי צפויות. כתיבתה של לואיז פני מצויינת. הפרקים קצרים וקולחים והעלילה קצבית ומרתקת. היו כל מיני הערות קטנות שהבהירו באופן חד משמעי שזו אינה הפעם הראשונה שהסופרת כותבת על הדמויות המרכזיות שבספר, ואכן, מסתבר שיש לה סדרת ספרים בכיכובו של הפקד ארמן גמאש. הספר שהוחלט לתרגם לגמרי מצא חן בעיני ומקווה שיתורגמו ספרים נוספים שלה. 

לצד החקירה האינטנסיבית הגדושה בהתפתחויות מעניינות וחכמות שבמהלכה אנו נחשפים לצד המקצועי של ארמן, נחשף בפנינו גם צד אחר שלו - ארמן כאיש משפחה. אנו מתוודעים לקשר הקרוב וההערכה הרבה שיש לו לסטפן שידע לספק לו תובנות לחיים, מערכת היחסים האוהבת עם אשתו התומכת, הקשר החם עם חתנו, והיחסים הסבוכים עם בנו שאת נסיבות הריחוק שנוצר ביניהם אנו מגלים עם התפתחות העלילה. אהבתי מאוד את הדמויות ומקווה לפגוש בהם שוב. 

457 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה 
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...