יום שבת, 9 בדצמבר 2023

בין כחול לאפור

בין כחול לאפור / טל ארליכמן


תכירו את גלי. היא נשואה לרני ולשניים שני ילדים צעירים. הם חיים חיי שגרה שבה כל אחד מהם עסוק עד מעל הראש בעבודתו ובזמן הנותר הם עסוקים בטיפול בילדיהם, מה שלא משאיר להם זמן ליחסים ביניהם. כך החיים נמשכו ונמשכו אבל אז הגיעה הקורונה ושינתה את כל התמונה. המדינה נכנסת לסגר, הלימודים של הילדים עוברים לזום ובחייהם של גלי ורני מתרחשים אירועים אשר מאיימים על החיים כפי שהכירו אותם עד כה. 

גלי תמיד ראתה ברני את עמוד התווך של הבית. זה שתמיד נמצא כשזקוקים לו ומצליח להציל את המצב. אבל גלי מתחילה להבין שמשהו בקשר הזוגי שלהם נשחק. יש דברים שלא נאמרים, שיחות שלא מתרחשות, ואלו הם רק חלק מהדברים שמרחיבים את הריחוק שנוצר ביניהם. בו בזמן, רני מצידו חווה משברים במקום עבודתו שאף משפיעים על מצבו הרפואי. כמו כן, דמות מהעבר צצה בחייו ומעוררת בו תחושות שלא הרגיש מזה זמן רב.

גם אצל גלי ישנם עניינים מהעבר שנותרו בלתי פתורים. הקורונה כאמור שינתה את סדר היום וגרמה לגיבורי הספר לחשב מסלול מחדש. מה מחכה להם בסופו? תקראו את הספר ותגלו!

הספר היה ממש חמוד וכייפי, אף על פי שהוא מתרחש בתקופת הקורונה הלא כל כך כייפית. חוץ מזה, בהשוואה למה שאנו עוברים כיום במציאות הישראלית - הקורונה קטנה עלינו. ובחזרה לספר - הסיפור המאוד ישראלי היה עבורי הסחת דעת מבורכת. הוא קליל, קולח וזורם ויעביר לכם מספר שעות בנעימים. זהו סיפר ביכורים נפלא וניכר בו כי המחבר נהנה מהכתיבה. 

העלילה נעה בין הווה שמתרחש כאמור בשנת 2020, השנה שבה התפרצה המגיפה, ובין העבר שנע על גבי מספר צירי זמן ונותן מידע נרחב יותר על קורותיהן של הדמויות על מנת שהמתרחש בהווה יובן בצורה טובה. אהבתי את המעברים בזמן ואת הכתיבה המוצלחת שמגנטה אותי לסיפור עד לסיומו. אופן סיום הספר לא היה ודאי עד לעמוד האחרון, כך שהסקרנות שהתעוררה בי נמשכה ממש עד לרגע האחרון. אני נהניתי מהקריאה ועל כן ממליצה על הספר בחום! 

236 עמודים
הוצאה עצמית
שנת הוצאה: 2023



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הלחישות

הלחישות / אשלי אודריין בשכונת מגורים אמידה ובדר"כ שקטה מתרחש אירוע מטלטל כשזייבייר בן ה-10 נופל מחלון חדרו בשעת לילה מאוחרת. ויטני, אמו...