יום שני, 1 בינואר 2024

סופי הגדולה

סופי הגדולה / ג'ורג'ט הייר

תכירו את משפחת אומברסלי הלונדונית. היו להם חיים רגועים ושקטים עד שעלמה צעירה העונה לשם סופי נכנסה לחייהם. סופי סטנטון-לייסי היא אחייניתה של הגברת אומברסלי. כשאביה של סופי טס לברזיל, הוא מבקש מאחותו שתארח את בתו היחידה בביתה ותציג אותה בפני החברה הלונדונית. האב הבטיח כי בתו סופי היא צעירה מקסימה ושובת לב אשר נוכחותה כלל לא תורגש בביתם. האמנם?

אצל משפחת אומברסלי, מי שמקבל את רוב ההחלטות ואומר את המילה האחרונה הוא צ'רלס, הבן השתלטן של הזוג אומברסלי שקיבל בירושה הון עצום מדודו וחילץ את אביו מחובות ההימורים שצבר. זו הסיבה שהוא מרשה לעצמו לנהל את הבית כראות עיניו. כשסופי מגיעה לבית המשפחה די מהר מתברר כי סופי הקטנה והעדינה היא למעשה צעירה בעלת נוכחות, נועזת, נמרצת וחצופה שבשבילה עידון היא מילה גסה.

סופי מבינה די מהר שיש לה הרבה מה לעשות ולשנות בבית משפחת אומברסלי. בת דודתה ססיליה מאוהבת בגבר יפה תואר אך מעופף לגמרי שבוודאות לא יגרום לה אושר ובן דודתה צ'רלס מאורס לצעירה משעממת למדי. סופי מתכננת מהלכים ורוקמת תוכניות בשביל להפוך את חייהם של בני המשפחה להרבה יותר שמחים ומאושרים. ואם בדרך היא גם יכולה לזכות באושרה שלה - מה טוב! מי שהכי לא מרוצה מנוכחותה של סופי הוא צ'רלס שמתנגח איתה בכל הזדמנות. גם ארוסתו הצנונית היבשושית מתקשה להכיל את חומר הנפץ העונה לשם סופי, ואם תשאלו אותה מה דעתה עליה היא תגיד לכם "אללי! העלמה הזו חסרת תקנה!"

איך ישתנו חייהם של בני אומברסלי בעקבות הגעתה של סופי לחייהם? את התשובה לכך תמצאו ברומן ההיסטורי הכל כך מקסים: "סופי הגדולה"!

איזה ספר נפלא! ממש נהניתי ממנו ומרגע שהתחלתי לקרוא אותו לא רציתי להפסיק. נשביתי בקסמה של סופי הנהדרת למן הפרק הראשון. הספר היה מאוד מהנה, כייפי וקריא להפליא, למרות שמדובר בספר שנכתב במקור בשנת 1950. חייבת לציין לטובה את התרגום המשובח שהפך את חוויית הקריאה ללא פחות ממעולה. לעיתים הרגשתי כאילו אני צופה בהצגת תיאטרון משובחת, כזו שבסיומה כולם קמים להריע לה. 

דמותה של סופי הייתה מקסימה וכובשת במיוחד! סופי היא דמות רבגונית ובלתי רגילה שהקדימה את זמנה וסיפקה רגעים משעשעים שהעלו חיוך על הפנים. אהבתי את התעוזה והעקשנות שלה, את החוצפה שלה ואף את המעשים מרחיקי הלכת שבהם נקטה שהצליחו לשעשע לא מעט. זהו הספר הראשון של הסופרת המנוחה שתורגם לעברית ואני בהחלט אשמח אם יתורגמו ספרים נוספים מפרי עטה.

שורה תחתונה: הספר "סופי הגדולה" יפגיש אתכם עם דמות מיוחדת במינה וגדולה מהחיים! 

360 עמודים
תרגום: אורטל אריכה
הוצאת הכורסא
שנת הוצאה: 2023

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...