יום חמישי, 4 בינואר 2024

חורים שחורים

חורים שחורים / גילי (גיל עד) כהן


תכירו את ארז מעוז. הוא גדל בבית דתי וחסר אמצעים לצד אב קשוח ואלים ואם שספגה בשקט את היחס מצד הבעל, עד שקיבלה את ההחלטה להתגרש לטובת ילדיה. כשארז התבגר הוא החליט להתרחק מהדת, בניגוד לאחיו הקטן, יוני אשר הדת נותרה חלק מחייו. ארז התגייס לצבא, הכיר חברים שהפכו לחלק חשוב ומשמעותי בחייו, חווה חוויות מטלטלות שבהן גם איבד אדם קרוב שהעריך מאוד. כשהשתחרר, ארז החליט להמשיך הלאה, להדחיק את הכאב ולהביט קדימה. הוא עבר לתל אביב, פתח בר שהפך לסיפור הצלחה ושאליו הגיעו כל המי ומי. 

נראה כי החיים מחייכים עבור ארז. הוא נמצא במקום טוב בחיים, חי את החלום בעיר ללא הפסקה, מצליח ומרוויח לא רע, ולאחר לא מעט מערכות יחסים לא משמעותיות הוא מצא את רקפת, האחת שהצליחה לחדור לליבו. אבל האירועים מהעבר שבים לטלטל את חייו וגם אם חשב שהצליח להתגבר על הכאב שסחב איתו מתקופת שירותו, הוא ממשיך לשאת אותו בתוכו כשבכל רגע נתון הטראומות ורגעי המצוקה עלולים לצוץ בלי שום אזהרה. טריגר אחד והוא שוב בעזה נלחם שכם אל שכם עם חבריו וחווה את הכול מחדש.

על מסעו של ארז לאורך השנים מימי ילדותו ועד שנות בגרותו תוכלו לקרוא בספר: "חורים שחורים"! 

הספר כתוב היטב, הוא מאוד זורם וקולח, כתוב בישירות ובגובה העיניים, ומצאתי את תוכנו רלוונטי בימים אלה יותר מתמיד לאור המצב בארץ. הספר נוגע בנושאים כמו דת ואמונה והתמודדות עם אובדן ופוסט טראומה. העלילה הועברה בגוף ראשון מפיו של ארז אשר נחשף ברגעיו הטובים והקלילים וגם ברגעים הקשים, העצובים והמורכבים ביותר. הכתיבה כאמור הייתה טובה, אם כי היו כמה טעויות הגהה שקצת הפריעו וגם כמה דברים שלא הסתדרו לי מבחינת קו העלילה, אבל בסיכומו של דבר חוויית הקריאה הייתה חיובית עבורי. 

הסיפור הוא מאוד ישראלי והיה מעניין לכל אורכו, אם כי פחות התחברתי לקטעים הרוחניים ולאלה שעסקו בשאלות קיומיות. גיבור הספר, ארז, שירת ביחידה קרבית ונלחם בעזה. הוא נאלץ להתמודד עם אובדן אדם קרוב, אירוע אשר צילק אותו והפך אותו להלום קרב, ולמרות מצבו הרגיש החליט להתעלם מההתקפים שחווה ולהתגבר עליהם ללא כל עזרה מקצועית. היה מעניין לקרוא על התהליך שעבר ועל התובנות שאליהם הגיע. כמו כן, אהבתי את מערכת היחסים המקסימה שהתפתחה בינו לבין רקפת שהתגלתה כבת זוג מאוד תומכת ומכילה, האירה את חייו של ארז, הפכה אותו לאדם טוב יותר והצליחה להוציא אותו מהחור השחור שאליו נקלע.



239 עמודים
עורך: רון דהן
גרפיט הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2023


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הכנרת מאושוויץ

הכנרת מאושוויץ / אלי מידווד הרומן שלפניכם מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורה מעורר ההשראה של הכנרת האוסטרית אלמה רוזה, אשר בשל מוצאה היהוד...