יום ראשון, 29 בספטמבר 2024

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק

עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחיה. בשטח האחוזה ישנו שטח אדמה נרחב ובו גן קסום שאותו מטפחים גננים וביניהם נמצא גם אייזק, אדריכל נוף שנהנה לעבוד את האדמה ולשמש כגנן, על אף הכשרתו המקצועית.

אייזק מבחין בקורדיליה לראשונה בשיטוטיו בגינה. הוא נשבה בקסמה וגם היא לא נשארת אדישה מול הזר בעל המבט החודר. היא די משתעממת משגרת חייה ואוהבת ריגושים מפעם לפעם. הרעיון להתקרב לאייזק קוסם לה, גם אם במחשבה על הוריה זה נראה כמו צעד שגוי. אבל די מהר מה שהתחיל כמו היקסמות חולפת מתפתח לרגשות עזים. 

קורדיליה ואייזק מתאהבים אבל את הסיפור שבקושי החל קוטעת המלחמה הגדולה. אייזק מתגייס לצבא ואילו קורדיליה השבורה מוצאת נחמה בגן שאותו למדה לטפח בעצמה. השניים מתפללים לרגע שישובו להיפגש ולהמשיך מהמקום שבו נקטע סיפורם העוצמתי. אבל לגורל תוכניות משלו וככל שהמלחמה מתארכת, הסיכוי לעתיד משותף הולך ודועך. 

האם האהבה תנצח? מה צפוי לשניים במהלך המלחמה ועם סיומה? תקראו את הספר ותגלו!

אני מאוד אוהבת את כתיבתה הסוחפת של לורנה קוק. נהניתי מאוד מהעלילה שהייתה קולחת וקלילה, וזאת למרות שהיא מתרחשת בתקופת מלחמה. העלילה הועברה מנקודות המבט של שתי הדמויות המרכזיות: קורדיליה ואייזק. דמותה של קורדיליה, הדומיננטית יותר הייתה מקסימה ומאוד נוגעת ללב. אהבתי את השינויים שחוותה ואת האופן שבו התבגרה. מצעירה חסרת דאגות היא הפכה לאישה אמיצה שבחירותיה אילצו אותה לקבל החלטות הרות גורל.

את דמותה של קורדיליה ליוו דמויות משנה של נשים מעוררות השראה, במיוחד כשמדובר בתקופה שבה מיקומן של הנשים בחברה היה מזערי, מה שהמחיש עוד יותר את עוצמתן של אותן הנשים בספר. אני אהבתי את הסיפור, נהניתי מההתפתחויות אשר את חלקן ניחשתי בעוד שאחרות הצליחו להפתיע ולהעלות חיוך על פני. מחכה לספר הבא של הסופרת הנפלאה הזו ובינתיים נותר לי להמליץ בחום על הספר הנוכחי! 

330 עמודים
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
תכלת הוצאה לאור 
שנת הוצאה: 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המכתבים הנסתרים

המכתבים הנסתרים / לורנה קוק עלילת הספר נפתחת באנגליה של שנת 1914 ומספרת את סיפורה של קורדיליה, צעירה המתגוררת באחוזה כפרית עם הוריה ושני אחי...