יום ראשון, 10 בינואר 2021

עד שהשמש תשקע / עטרה מריומה


לפני שאכתוב על הספר המרגש הזה, חשוב לציין כי כל הכנסותיו ייתרמו לחולי סרטן.

עלילת הספר מביאה את סיפורה של אביגיל אשר בגיל 13 חלתה בסרטן הדם, לוקמיה, ויחד עם משפחתה התומכת, ניסתה להמשיך בשגרת חייה כמיטב יכולתה. לאחר שגופה של אביגיל חדל להגיב לטיפולים הכימותרפיים, היא התקבלה לטיפול ניסיוני והדבר עורר תקווה רבה בקרבה ובקרב משפחתה.

בהיותה צעירה, הוריה של אביגיל חזרו בתשובה והשינוי המהותי בשגרת חייהם החדשים השפיע על אביגיל ועורר בה שאלות בנוגע למוות ולעולם הבא

אביגיל היא ילדת סנדביץ', יש לה אח גדול ממנה בשם אורי ואחות קטנה בשם אדל. הקשר של אביגיל עם אורי הוא קשר יחיד ומיוחד. קיימת ביניהם קרבה, הבנה ואהבה עמוקה, אביגיל יודעת כי תמיד תוכל לסמוך על אחיה הגדול שיעמוד לצידה ויתמוך בה.

גבריאל היה חברו הטוב ביותר של אורי. השניים היו חברים מילדות והם אף שרתו בצבא ביחד וחוו חוויות משותפות רבות.

כאביגיל פוגשת בגבריאל אחרי תקופה שלא ראתה אותו, היא לא נשארת אדישה כלפיו, ומבטו החודר מבהיר לה כי גם הוא אינו אדיש כלפיה. אבל בעוד שאביגיל היא ממשפחה דתית, גבריאל הוא חוזר בשאלה.

המפגש עם גבריאל הותיר את אביגיל עם הרבה סימני שאלה ותהיות בנוגע לעתידה. האם הפער בין העולמות שלהם יכריע את המשך הקשר ביניהם? ואיזה עתיד יכולה אביגיל להציע לו לאור מחלתה עליה היא טרם סיפרה לגבריאל? הרבה מחשבות עלו בראשה של אביגיל ואת כל התשובות עליהן תוכלו למצוא בספר המרגש: "עד שהשמש תשקע"!

איזה ספר מקסים ומרגש! הוא כתוב היטב ופשוט לא יכולתי להפסיק לקרוא. יש בו הרבה רגש, עוצמה ואהבה, והאופן שבו הוא מסתיים והצורה שבה הוא נכתב בעמודיו האחרונים הרטיט את הלב.

אני מאוד ממליצה לקרוא את הספר העוצמתי הזה שמספר את סיפורה של צעירה אמיצה וחזקה ומציג את הקשר המיוחד שלה עם משפחתה. היא ניסתה להיות חזקה למענם והם עשו מאמצים לחזק אותה. הכאב שלה היה לראותם נשברים, הדאגה שהביעה הייתה כלפיהם. הדאיג אותה יותר כאבם מאשר כאבה הפרטי.

כשפגשה בגבריאל, אביגיל החלה לחשוב יותר על העתיד, הייתה בה אופטימיות רבה והיא לא חדלה לקוות לטוב והמשיכה להאמין כל עוד השמש זורחת ועד שהשמש תשקע. 


123 עמודים
עריכה: ניצן בן אברהם
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020

                                                  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...