יום ראשון, 10 בינואר 2021

הזכות לאהוב / לורי נלסון ספילמן

                                                  
אמיליה פונטנה בת ה-29 התגוררה כל חייה בשכונת בנסונהארט שבדרום ברוקלין. היא שכרה דירה קטנה וגרה בה עם החתול שלה. אמיליה היא רווקה ועובדת במעדנייה האיטלקית שבבעלות משפחתה. אמה נפטרה כשאמיליה הייתה רק בת שנתיים. יש לה אחות גדולה בשם דאריה והשתיים גדלו לצד אביהם, וסבתם מצד האם, רוזה שהייתה זו שגידלה אותם. רוזה היא אישה קרה ונוקשה שלא הפגינה חיבה כלפי נכדותיה, בעיקר כלפי אמיליה, והיא תמיד הייתה זעופה ונרגנת.

על משפחת פונטנה הוטלה קללה לפני למעלה מ- 200 שנה. כל בת שניה במשפחה מוצאת את עצמה ללא אהבה. אמיליה היא הבת השנייה, ובעוד שאחותה דאריה נשואה ואם לשתי בנות צעירות, אמיליה עדיין רווקה. אבל, אמיליה מרגישה שהחיים שלה טובים ושלווים, יש לה עבודה בעסק המשפחתי, היא שכרה דירה חמימה שהיא אוהבת והיא גם לא להוטה להתחתן. מבחינתה, הקללה היא סתם אמונה טפלה והיא לא מאמינה בה.

אמיליה קיבלה מכתב מפופי, אחותה של רוזה, הכבשה השחורה של המשפחה, הבת השנייה לבית פונטנה שלא התחתנה, זו שהורחקה מחיק המשפחה בגלל אירוע מהעבר ואפשרו לה לשמור על קשר רק בחגים. במכתב, פופי הציעה לאמיליה להצטרף אליה לטיול לאיטליה בכדי לחגוג שם את יום הולדתה ה-80. בטיול הזה פופי תכננה לחזור למקום שבו הייתה פעם מאושרת ולהיפגש עם אהבת חייה אותו לא ראתה 59 שנה. בנוסף, פופי טענה כי בעקבות המסע לאיטליה הקללה על המשפחה תוסר.

כשרוזה שמעה על הצעתה של פופי היא כעסה מאוד והודיעה לאמיליה שהיא לא טסה עם פופי לאיטליה. אמיליה הייתה מאוד כנועה מול רוזה, היא תמיד הקשיבה בקולה ועשתה כרצונה. אבל הפעם היא החליטה להמרות את פיה והודיעה כי היא כן טסה לאיטליה עם פופי. אמיליה סיפרה על הנסיעה הקרבה לקרובת משפחה שלה, לוסי, וכשזו שמעה על האפשרות כי הקללה תוסר, היא החליטה להצטרף למסע. לוסי גם היא בת שנייה במשפחת פונטנה והיא גם כן רווקה ולא מצליחה למצוא אהבה. בניגוד לאמיליה, היא כן מודאגת מהסיכוי שתישאר רווקה ומחפשת בצורה נואשת אחרי הבעל לעתיד.

שלוש הנשים לבית פונטנה טסות לאיטליה ובמהלך מסען, מתגלים סודות משפחתיים וכל אחת מהנשים לומדת להכיר את עצמה הרבה יותר טוב.

מה מצפה להן במסען לאיטליה? האם פופי תפגוש את אהבת חייה? מה הסודות המשפחתיים שייחשפו? והאם הקללה שהוטלה על משפחת פונטנה לפני 200 שנה סוף סוף תוסר?

את כל התשובות תמצאו בספר בניחוח איטלקי: "הזכות לאהוב"!

לורי נלסון ספילמן חוזרת אלינו עם ספר שלוקח אותנו למסע מרגש באיטליה שאליו יוצאות שלוש נשים נפלאות שלכל אחת מהן סיפור עוצמתי. בעת הקריאה בספר לא יכולתי שלא להיזכר בטיול שלי לאיטליה שגם במהלכו ביקרתי בונציה, פירנצה והחוף האמאלפי. הנופים שתוארו בספר גרמו לי לרצות לחזור ולבקר שם, וגם להכיר את עיירת רוולו, שבה טרם ביקרתי.

העלילה מסופרת בשתי קולות, הקול של אמיליה בהווה וקולה של פופי בעבר. עבר אותו היא חושפת טיפין טיפין בפני אמיליה ולוסי, בהתאם להתקדמותן במסלול הטיול.
הספר כתוב היטב, הוא זורם וקולח, קליל ומהנה ומספק חוויית קריאה טובה.

שורה תחתונה: סיפור מסע מרגש לאיטליה המחבר בין ההווה והעבר ומספר על סודות משפחתיים, אמונות תפלות ועל הזכות לאהוב.


398 עמודים

מאנגלית: שרון פרמינגר

הוצאת ידיעות ספרים

שנת הוצאה: 2020


                                                                          

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...