יום שבת, 9 בינואר 2021

שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות / אלי אבימזר עוזרי


כשם הספר, מדובר בשלושה סיפורים קצרים, הצימוק הוא סיפור קצרצר ומצומק ושלוש הזיות.

בסיפור הראשון מובא סיפורו של גבר גרוש, מובטל וחסר כיוון המחפש אישה להתחתן איתה. הוא זקוק למישהי שתבשל בשבילו, תנקה את ביתו ותספק את כל צרכיו. כשהוא פוגש בשכנתו המתגוררת שתי קומות מתחתיו, הוא מחליט לנסות את מזלו איתה.

הסיפור השני מספר על רווק שבערב אחד מתדפק על דלתו אדם המבקש להתארח בביתו מאחר ואין לו לאן ללכת והיכן לישון. מסתבר כי אותו אדם היה בעבר חברו הטוב של אותו רווק והסיפור חושף את קשר החברות ביניהם ומה שמאחד בין השניים.

הסיפור השלישי מספר על רווק הנמצא במערכת יחסים עם בחורה צעירה המאוהבת בו. הוא לא נאמן לה, אך גם לא עוזב אותה. בעת נסיעה באוטובוס הוא פוגש באישה שמושכת את תשומת ליבו והשניים מתחילים להכיר אחד את השני.

שלושת הסיפורים הללו כתובים בצורה משעשעת ומספקים חוויית קריאה טובה.

הצימוק הוא סיפור מצומק באורכו המתאר מפגש טעון בין בני זוג שנפרדו לאחר שהגבר נפרד מבת זוגו באמצעות מכתב קצר ותכליתי ובכך שבר את ליבה.

שלוש ההזיות כשמן הן! עלילות הזויות המכילות התרחשויות ספק דמיוניות ספק מציאותיות. לחלק הזה של הספר פחות התחברתי.

סך הכל מדובר בספר קריא וזורם. זורם ממש כמו הבחור מהסיפור השלישי שזורם עם כל הנשים הנקרות בדרכו.

על הסופר:
אלי אבימזר עוזרי (73) גרוש ואב לשתי בנות. נולד וגדל ברעננה וכיום תושב כפר סבא.
שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות הוא ספרו השלישי. ספריו הקודמים הם שני ספרי שירה: "ספיץ" ו-"סתרי ראי".

אלי מספר על עצמו: כנער התחלתי לכתוב, נהניתי ולא הפסקתי עד לפני כשלושים שנים. בין לבין - צבא, נישואין, הישגים: שתי בנות, גירושין. עובד בפרך, נשבר, סוגר מפעל חיים ויוצא לכבוש את קנדה, את צפון ארצות הברית ואת החוף המערבי עד סן דייגו על אופנוע 1000 סמק. חוזר לארץ. קורע את התחת במלחמת הישרדות בלתי פוסקת. מתמכר לעבודה ומוגדר כ"וורהוליק" במובן חיובי, אך עם אלכוהול בדם, מהמר ושורף שטרות וגם גשרים. מתרושש עד גיל 70. פורש מעבודה, פורש מאלכוהול, פורש מהימורים, מגלה את הסרטן בערמונית. בדו-קרב אכזרי שותת כימותרפיה אני מנצח ומביס אותו, ועל גווייתו אני חוזר אל הכתיבה וכותב את מעלליי.
וכשכך אני מרגיש - נקי מאלכוהול, נקי מהימורים, נקי מסרטן - אני רותם את עצמי לעבודה על כתביי הישנים שזנחתי לפני 30 שנה והעליתי מגנזך השכחה. תחושה של שיבה מהיעדרות של 30 שנה חזרה אל ילדיי הרוחניים. הסיפורים, השירים והמחזות שנולדו בשנות היצירה והכתיבה הספרותית. הגיע הזמן להאיר את דרכם ליעדם. שנת 2020 גיל 73 - מוציא את "שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות" - ספרי הראשון מאז שובי לכתיבה, ספרי השלישי מאז ומעולם!

126 עמודים
הוצאת ניב ספרים
שנת הוצאה: 2020

                                                                             

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...