יום שבת, 9 בינואר 2021

אהבה בצל עץ החרוב / צוריאל בשארי


העלילה מספרת את סיפורו של גבריאל הנמצא בסוף שנות ה-40 לחייו. הוא נשוי לגילה אשר עמה הקים משפחה לפני שני עשורים. כאשר נישואיהם היו עדיין טריים, היה בין גבריאל וגילה קשר חם ואוהב. באותם ימים גבריאל גם היה נחוש להצליח בתחום העסקי ושאף להגיע בעתיד למעמד רם ונכסף בחברה שבה עבד.

כעת 20 שנה אחרי, גבריאל אכן השיג את המעמד הנחשק. הוא משתכר יפה, זוכה להערכה וכבוד, אבל משהו משמעותי מאוד חסר לו בחייו....
הקשר עם גילה הפך לקשר בלי אהבה, החיים יחד הפכו לשגרה סתמית ולמעשה כבר לא היה קיים ה"ביחד".
כאמור, גם המעמד בעבודתו לא גרם לו לנחת ולא הפך אותו לאדם מאושר כפי שחשב שיהיה.

וזה הביא את גבריאל לבחון את אופן התנהלותו, הן מבחינה אישית ורגשית והן מבחינה תעסוקתית.

וכך, גבריאל מפליג בזכרונותיו שנים אחורה לתקופת ילדותו. הוא מתאר את החיים עם הוריו שלא ידעו להראות לו אהבה. כמו כן, הקשר ביניהם גם היה קר והוא היה עד ללא מעט ויכוחים ביניהם. אבל גבריאל נזכר גם במשהו טוב מאותם ימים: אהבתו הראשונה רינה. אותה ילדה בלונדינית ויפה אותה מעולם לא שכח.

עוד בתקופת ילדותו, מי שליווה את גבריאל, לימד אותו וצייד אותו בשיעורים לחיים היה רב מוערך שאותו גבריאל כינה "הזקן". גבריאל נהנה להגיע לשיעורים אצל הזקן שסיפק לו תמונה מעניינת ופרשנויות על התורה. הוא התעניין במה שלזקן היה לומר והרבה לשאול שאלות בכדי להשביע את סקרנותו הרבה. בבית הוריו לא ניהלו עמו כלל שיחות עמוקות ואת החסך הזה הוא מילא אצל הזקן.

ושוב בהווה, בעת שגבריאל שקל את צעדיו לעתיד, הוא פגש בבדואי בשם פייסל שפתח בפניו את אוהלו שבמדבר, והשניים הפכו לידידים טובים ונהנו משיחות טובות ומעשירות. כך גבריאל גם הכיר את נעמה, בתו העיוורת של פייסל שלא אפשרה לעיוורונה לנהל את חייה. היא התהלכה במדבר בלי עזרה והייתה עצמאית בשטח ביתה.

ההיכרות עמם מביאה את גבריאל לתובנות חשובות בנוגע לאופי חייו. הוא שב ובוחן את העבר, מעלה זיכרונות, מנסה להחיות את העבר, ואז שוב שוקל את המשך צעדיו.

אז איך ישתנו חייו של גבריאל לאחר תובנותיו? זאת תגלו בספר "אהבה בצל עץ החרוב".

הספר כתוב היטב, הכתיבה היא בשפה יפה והכותב מעלה שאלות רבות בנוגע לנושא הבדידות ואיך כל אדם מקבל אותה בחייו. כמו כן, בא לידי ביטוי הצורך של האדם להתנהל על פי הנורמות של החברה, מצב שגורם לו למעשה לבטל את האני הפנימי שלו ואת האמת שעמה הוא בא.

אהבתי את התהליך שעבר גבריאל, את החיבור שלו לטבע, את היושר והעדינות שבו. היה מעניין לקרוא על מאבקיו הפנימיים, על המסקנות שאליהן הגיע ועל השינויים שחלו בו לאורך הזמן

שורה תחתונה: זהו סיפור גדוש בתובנות על אדם היוצא למסע אישי למציאת משמעות חייו.

340 עמודים
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020


                                                                 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...