יום שבת, 9 בינואר 2021

זוהר כמו גן עדן / סוזן מייסנר


העלילה מספרת את סיפורה של משפחת ברייט. השנה היא 1918, פולין ותומס ברייט מתגוררים בעיירה קוויקרטאון עם שלוש בנותיהן: אוולין, מגי ווילה. לפני מספר חודשים המשפחה חוותה טרגדיה שוברת לב לאחר שהנרי, התינוק החדש במשפחה, מת.

לאחר הטרגדיה, המשפחה מחליטה לעזוב את קוויקרטאןן ולפתוח דף חדש בעיר הגדולה פילדלפיה.
הם עוברים לגור בביתו של פרד, דודו הקשיש של תומס המתגורר בגפו בבית גדול ועובד כקברן בעסק שהקים. תומס מתחיל לעבוד לצדו של פרד אשר מתכנן להוריש לו את כל רכושו לאחר מותו, היות ואין לו ילדים והוא רואה בתומס בן.

פולין אף היא מביעה התעניינות בעסקי הקבורה והיא רוצה גם כן לקחת חלק פעיל בעבודות הנדרשות, כמו, טיפול בגופות, איפור וסידור שיערם של המנוחים.

מאז שאיבדה את הנרי הפעוט, פולין הרגישה כי משהו השתנה אצלה לגבי יחסה אל המוות. היא החליטה להצטרף ולעבוד בעסק המשפחתי בתקווה שתחושותיה לגבי המוות יחזרו להיות כפי שהיו לפני האובדן שחוותה.

כמו הוריהן, גם הבנות, אוולין, מגי ווילה נאלצו להתחיל מאפס ולהתרגל לחיים החדשים בפילדלפיה. כל אחת מהן ניסתה למצוא את מקומה. מגי, הבת האמצעית התידדה עם שני הבנים של המשפחה שהתגוררה מעבר לכביש, ג'יימי הבן הגדול וצ'רלי הצעיר הלוקה בשכלו.

כשנראה כי הדברים מתחילים להסתדר, מלחמה פורצת, ג'יימי בן השכנים ותומס, אב המשפחה נאלצו להתגייס ולעזוב את הבית.

אבל בזאת לא הסתיימו הבעיות... השפעת הספרדית מתפרצת במלוא עוצמתה וגובה אלפי קורבנות.

נשות הכנסייה מבקשות מפולין לגשת לשכונה דלת אמצעים על מנת לחלק מזון לחולים שאינם יכולים לדאוג לעצמם. פולין מחליטה לעזור ולוקחת עמה את בתה האמצעית, מגי. מה שהשתיים יחוו באותו היום בשכונת מצוקה, ישפיע על חייהן לעד.

מה התרחש באותו יום גורלי ואיך זה השפיע על חייהם של בני משפחת ברייט?
את התשובות תמצאו ברומן ההיסטורי הנפלא: "זוהר כמו גן עדן"!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר המקסים שהיה מרתק ושמר על עניין רב לכל אורכו.
לעלילה שני חלקים והיא בנויה מפרקים קצרים המסופרים מנקודת מבטן של הנשים לבית משפחת ברייט. דבר שהוסיף רבות להנאה שלי מהספר היות וההתרחשויות הוצגו בכל פעם מכיוונה של דמות אחרת.

עלילת הספר גם מאוד רלוונטית במיוחד בימי הקורונה, היות וחלק מהעלילה מתרחשת בימי התפרצות מגפת השפעת הספרדית. אותה מגפה קטלנית שגרמה למותם של מיליוני בני אדם, שיתקה את הרחובות ואת כל המוסדות, והייתה מאוד מדבקת וטרם הומצא לה חיסון. אי אפשר שלא לחשוב על כל אותן נקודות הדמיון בינה לבין הקורונה.

שורה תחתונה: רומן היסטורי מרתק על אובדן, והתחלות חדשות כשברקע פורצות מלחמה ומגפה. מומלץ מאוד.

438 עמודים

מאנגלית: דורית בריל-פולק

מודן הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2020 
                                   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...