יום ראשון, 10 בינואר 2021

איש המעלית / יוסי אמרוסי


הספר הינו מקבץ של 21 סיפורים קצרים. סיפורים המספרים על מגוון רחב של אנשים מכל מיני מקומות בעולם ובגילאים שונים, והסיטואציות שאליהן הם נקלעים בזמן נתון בחייהם. יש סיפורים המועברים בפן הומוריסטי, יש סיפורים עצובים, סיפורים מרגשים, ואחרים יותר קלילים. מה שבטוח הוא שכל אחד יוכל למצוא סיפור שאותו הוא יאהב.

ולמרות שהסיפורים שונים זה מזה, לכל האנשים שמופיעים בהם קיים מכנה משותף והוא: מציאת אהבה, אושר ושלווה. בחלק מהסיפורים האנשים מוצאים את אשר נפשם חשקה ובחלק לא התמזל מזלם.

הסיפורים מדברים על מגוון רחב של מצבים כגון פוסט טראומה, ילד עם צרכים מיוחדים, כבוד המשפחה בחברה הערבית, אסיר משוחרר המתחיל בפרק חדש בחייו, מחלת האלצהיימר, הבדלי מעמדות, עוני ועוד. כל הסיפורים כתובים היטב ומספקים חוויית קריאה טובה וקולחת. חיבתו לכתיבה של הכותב ניכרת היטב בסיפוריו אשר נכתבו בכישרון רב.

עלילת חלק מהסיפורים מתרחשת בישראל בעיר צפת ואילו באחרים העלילה מתרחשת במזרח הרחוק ומציגה את התרבות מהמזרח, המראות והמנהגים, העוני ברחובות וצניעותם של האנשים המסתפקים במועט, מודים על הקיים ומסתכלים תמיד על חצי הכוס המלאה.

אהבתי גם את האופן שבו הכותב בחר להציג את ספרו בכריכה האחורית של הספר. מילותיו בהחלט מדרבנות לקרוא את הספר.

שורה תחתונה: מקבץ של סיפורים טובים על אנשים שונים ומגוונים כשלכולם מכנה משותף - השגת אושר, אהבה ושלווה.

130 עמודים
עריכה: ניצן בן אברהם
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020

                                                             

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...