יום ראשון, 10 בינואר 2021

 שנה במתנה / מייה בן יאיר


העלילה מספרת את סיפורה של מורן גורן, נשואה ואמא לשלושה נערים, תאומים בני 16 שאוהבים כדורגל ומשתתפים באימוני נבחרת בית הספר, והבן הצעיר בן ה-14 שאוהב מוזיקה. מורן עובדת בחברת פרסום ובעלה הוא עורך דין. המשפחה מנהלת חיים טובים שגרתיים ושקטים.

לאחר שסיימה לערוך קניות בסופר, מורן הבחינה במכונית השועטת לעבר קשישה שחוצה את הכביש מבלי להבחין במכונית המתקרבת אליה. מורן לא חושבת פעמיים ומזנקת לעברה ובכך מצילה את חייה.

כהוקרת תודה, הקשישה החביבה אומרת למורן שבתמורה להצלת חייה היא יכולה להגשים לה משאלה אחת שתהייה תקפה למשך שנה אחת בלבד. מורן הופתעה מדברי הקשישה וחשבה כי מדובר בבדיחה, היא לא לקחה את דברי הקשישה ברצינות, אז היא פשוט ביקשה את הדבר הראשון שעלה בראשה.

מה הייתה משאלתה של מורן? האם משאלתה התגשמה? ומה יקרה אחרי שנה עם סיום תוקף המשאלה?
את כל התשובות תמצאו בספר "שנה במתנה"!

מדובר בספר לילדים ולנוער, ספר קצר וקולע שהכתיבה בו היא מאוד קולחת וזורמת. הספר מתאר את חייה של משפחה שבה אם המשפחה חווה שינוי משמעותי בחייה, שינוי אשר השפיע על כל אחד מבני הבית. ההחלטה של האם השפיעה באופן ישיר על בעלה ועל ילדיה וניתבה אותם אל עבר נתיב חדש בחייהם.

הספר מדבר על הגשמת חלומות, על החשיבות של ההתמדה לשם הגשמתם. גם אם הדברים קשים ודורשים מאמץ, חשוב לא להרים ידיים ולהאמין בעצמכם כי הנחישות וההתעקשות יכולה להשתלם ולהביא לתוצאות המיוחלות. כמו כן, ישנה גם חשיבות מכרעת בתמיכה והעידוד מצד האנשים הקרובים אלינו.
כאמור, ספר קצר, קולע וקולח שילדיכם יהנו להעביר איתו את יום כיפור או כל יום פנוי אחר.

112 עמודים
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020
                                               

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...