יום ראשון, 10 בינואר 2021

 הגיע הזמן להדליק את הכוכבים / וירז'יני גרימאלדי


העלילה מספרת את סיפורה המרגש של אנה, אם לשתי בנות: קלואה בת ה-17 ולילי בת ה-12.

קלואה היא נערה הסובלת מרגישות יתר. כל רגשותיה מוקצנים, הן לחיוב והן לשלילה. היא נערה מבולבלת וחסרת ביטחון, מה שהביא אותה לקבל החלטות נמהרות ושגויות. קלואה כועסת על אמה שנפרדה מאביה ומאשימה אותה בריחוק שנוצר ביניהם.

לילי הצעירה היא ילדה מיוחדת במינה. היא לא מסתדרת מבחינה חברתית ומרגישה הרבה יותר בנוח עם חיות. היא ילדה מלאת שמחת חיים ותמימות, ואת כל רגשותיה ומחשבותיה היא מבטאת באמצעות יומן שהתחילה לכתוב בו.

אנה מגדלת את שתי בנותיה בכוחות עצמה. היא עובדת במסעדה במשרה מלאה ולמרות מאמציה הרבים, אינה מצליחה לעמוד בתשלומים ונקלעת לחובות שרק הולכים וגדלים. למרות שאנה, קלואה ולילי גרות באותה הדירה, הקשר ביניהן רופף וכל אחת מסתגרת בחדרה.

המצב הכלכלי של אנה רק הולך ומחמיר כשהבוס שלה מחליט לפטר אותה בכדי להעסיק במקומה את המאהבת שלו. אנה מוצאת את עצמה כעת חסרת עבודה, אבל יש באפשרותה לשלם חלק גדול מחובותיה בכספי הפיצויים שקיבלה.
אבל במקום להשתמש בכסף לכיסוי חלק מהחובות, היא עושה בו שימוש אחר. אנה מקבלת החלטה חשובה שתשנה את חייה וחיי בנותיה לעד. היא אורזת את המזוודות שלה ושל בנותיה, ומשאילה מאביה את הקרוואן שרכש, על מנת לצאת למסע הרפתקאות מלא בנופים וחוויות אל עבר הזוהר הצפוני.

בדרכן לשם, אנה פוגשת בגבר בשם ז'וליין שאף הוא יצא לטיול עם קרוואן יחד עם בנו הצעיר הסובל מאוטיזם. ז'וליין קיבץ סביבו קבוצה של מטיילים אשר נסעו בשיירת הקרוואנים, ומאחר ומסלול הטיול שלהם תואם לזה של אנה ובנותיה, הן מצטרפות אליהם להרפתקה.

בין המטיילים האחרים ישנם זוג הורים ושני ילדיהם המפונקים, אשר הוריהם חפצים להראות להם צורת חיים פשוטה יותר, ללא חיי המותרות שאליהם הם רגילים. יש גם זוג קשישים שאיבדו את החצי השני שלהם והחליטו לנסוע יחד. יש גם זוג נשוי שטרם הביאו ילדים ומחכים לרגע הנכון להרחבת המשפחה.

מה מצפה לאנה ובנותיה בטיול? איך חייהן ישתנו בעקבותיו?
את כל התשובות תמצאו בספר המקסים: "הגיע הזמן להדליק את הכוכבים"!

איזה קסם של ספר! מאוד נהניתי מכל פרק ופרק. הדמויות פשוט שובות לב ונהדרות והיה ממש מהנה לקרוא את העלילה באמצעות שלוש נקודות המבט השונות. הראשונה הייתה של אנה שסיפרה על המסע כפי שהיא ראתה וחוותה אותו. לאט לאט אנו נחשפים לפרטים חדשים אודותיה. השנייה היא נקודת המבט של קלואה ששיתפה ברגשותיה וחששותיה באמצעות בלוג שפרסמה ובכך חשפה בכל פעם עוד צדדים באישיותה הרבגונית. והשלישית וגם החביבה ביותר היא נקודת המבט של לילי הצעירה אשר העבירה את כל מה שהיה לה לומר באמצעות ההתכתבות החיננית שלה ביומנה האישי שלו היא קראה "מרסל" והתייחסה אליו כאל אדם מן השורה.

כל הדמויות בספר היו מקסימות, אבל לילי הייתה הדובדבן שבקצפת. היא סיפקה לא מעט רגעי צחוק בזכות השגיאות החינניות שלה. כמו כן, תמימותה הייתה כובשת וגם אמיתית ומרגשת. בכל פרק של לילי והיומן חיכיתי בקוצר רוח לקרוא איזה "נ. ב" היא מתכוונת לכתוב ליומנה הפעם.
הספר כתוב היטב, מאוד זורם ודמויותיו חודרות ללב.

שורה תחתונה: סיפור על מסע הרפתקאות של אם ובנותיה. מסע מרגש, מקסים ומיוחד שיכנס לכם ללב מיד.

303 עמודים
מצרפתית: מיכל אסייג
הוצאת כתר
שנת הוצאה: 2020
                                          

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...