יום ראשון, 10 בינואר 2021

 האריות מסיציליה / סטפניה אאוצ'י


לאחר רעידת אדמה שהתרחשה בסיציליה בשנת 1799, החליטו האחים לבית פלוריו לעזוב את העיירה שבה התגוררו ולעבור לפלרמו. פאולו פלוריו היה נשוי לג'וזפינה ולשניים נולד בן בשם וינצ'נצו. עמם התגורר גם איגנציו, אחיו הצעיר של פאולו. בעוד שפאולו היה טיפוס קשוח ונוקשה, איגנציו היה טיפוס רגוע, אדיב ומאיר פנים.
חיי הנישואים של פאולו וג'וזפינה לא היו מאושרים. הם התחתנו על פי החלטת הוריהם ומעולם לא שררה ביניהם אהבה. איגנציו העריך את גיסתו וקיווה לאושרה. הוא לא חיפש אחר אושרו כי ליבו כבר היה תפוס, רגשותיו היו נתונות לאהבה אסורה, ועל כן, הוא החליט להקדיש את על כולו לעבודה.

האחים אשר עזבו את ביתם חסרי כל, פעלו בכדי לפלס את דרכם בפלרמו. הם הקימו חנות תבלינים ועשבי מרפא, אך נתקלו בלא מעט קשיים. תושבי המקום לא קיבלו אותם בזרועות פתוחות, הם ראו בהם זרים ופולשים, פועלים המנסים לגזול פרנסה ממתחריהם ילידי המקום. אבל האחים לבית פלוריו נאבקו בכדי להתקדם בחיים ולסלול את דרכם.
וינצ'נצו, בנו של פאולו מתחיל ללמוד גם הוא איך עובד העסק המשפחתי. הוא יודע שבעתיד הוא יהיה זה שיעמוד בראש וידאג לאינטרסים של משפחת פלוריו. הצעד הנכון עבורו יהיה להינשא לאישה ממשפחת אצולה, צעד שיהווה קרש קפיצה עבור משפחת פלוריו. אבל אז הוא פוגש בג'וליה, צעירה ממילאנו שאין לה ולמשפחתה כל ייחוס, אבל יש לה אופי יותר מיופי ודווקא האופי שלה יגרום לוינצ'נצו להביט בה. וינצ'נצו יצטרך לקבל החלטה בנוגע לעתידו ועתידה של ג'וליה, וג'וליה גם היא תצטרך לקבל החלטה לא פשוטה שתשפיע על חייה לעד.

העושר לא קונה ייחוס, ואת זה הגברים לבית פלוריו מגלים פעם אחר פעם. לא משנה כמה עשיר אתה, הרקע בהחלט בא בחשבון והוא למעשה הגורם המכריע המהווה את כרטיס הצגתך בחברה.

אז מה יעלה בגורלם של משפחת פלוריו בפלרמו? תקראו את הספר ותגלו!

הדבר הראשון שמשך אותי בספר הזה הוא הכריכה המקסימה אשר מצליחה להעביר את התקופה והתפאורה שבהן מתרחשת העלילה. לגבי העלילה עצמה, מאוד רציתי לדעת איך יתפתח העסק של משפחת פלוריו, מה צופן להם העתיד, ומה יתרחש בסיפורי האהבה בעלילה.

גם עם עולם העסקים הינו חלק נרחב בעלילה, אי אפשר בלי סיפורי האהבה. מאחר ומדובר בתקופה היסטורית, לאישה, לרצונותיה ודעותיה אין כלל משקל. הגברים מקבלים את ההחלטות ואפילו לא מתעניינים במה שחושבות הנשים. אבל יש נשים שגם אם לא מאפשרים להן להשמיע את קולן, הן בכל זאת מצליחות להראות את ערכן ועוצמתן ולהשאיר את חותמן. במשפחת פלוריו יש מגוון של נשים, נשים אשר מקבלות את גורלן בלי להביע התנגדות ובשל כך הן הופכות למרירות, וכאלו אשר נאבקות על הרצונות שלהן לכל אורך הדרך.

הסיפור מתפרש על פני תקופה של כמעט 70 שנה ומביא לנו תמונה מפורטת של סיציליה של פעם. המרד וקורבנותיו, בני האצולה, המגיפה שגובה קורבנות רבים ומשתקת את העסקים, קשרים אסורים, נישואי כדאיות ועוד. הספר כתוב היטב, הוא מחולק על פי תקופות כשבכל חלק ישנה הקדמה היסטורית המספקת רקע להתרחשויות בעלילה. ברור לי שהרקע הינו חשוב בכדי להבין את ההתרחשויות, אבל לעיתים הרגשתי שהתיאורים ההיסטוריים לצד הפן העסקי היו רבים מידי.

מאוד אהבתי את דמותו של איגנציו, דודו של וינצ'נצו. לעומת אחיו פאולו שהיה טיפוס קשוח וזועם, איגנציו היה סבלני, קשוב ושליו וניהל את העסקים באופן שונה מאחיו, אך, לא פחות טוב ממנו. אהבתי את הגישה הנינוחה שלו ואת הקשר המיוחד שנרקם בינו לבין אחיינו, וינצ'נצו.
גם חיבבתי גם את דמותה של ג'וליה שהתמודדה עם לא מעט דילמות וקשיים, ולמרות זאת, לא מיהרה להיכנע והייתה עקשנית, אמיצה ופעלה להגשמת חלומותיה בעולם שבו הגברים שולטים בכל.

הרומן ההיסטורי הזה מבוסס על סיפור אמיתי והיה הספר הנמכר ביותר באיטליה לשנת 2019.

שורה תחתונה: רומן היסטורי המציג תמונה של סיציליה במאה ה-19 ובמרכזה, משפחת פלוריו המנסה לפלס את דרכה בעסקים ובפלרמו שבסיציליה בית יציב להקים.

450 עמודים
מאיטלקית: יערית טאובר
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2020
                                    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...