יום ראשון, 10 בינואר 2021

 להסכים להרגיש / הילה חן


לאחר שבעלה, מיכאל, הלך לעולמו ממחלת הסרטן, הילה חן מצאה במחברת שבה כתב בזמן המחלה, את המשפט "כשאמות - אל תשכחו אותי".
מילותיו של מיכאל טלטלו את הילה וגרמו לה לכאב וגעגועים. הן, יחד עם מילותיו אשר הגיעו אליה דרך תקשור, הובילו אותה להחלטה לכתוב את הספר הזה ולהנציח את אהובה אשר נאבק במחלה במשך 7 שנים.

הספר מחולק לשני חלקים. בחלק הראשון הילה מספרת על ימיו האחרונים של מיכאל והפרדה ממנו, בהמשך הילה מתארת איך התחילה מערכת היחסים שלה עם מיכאל שהובילה לחתונה, הדילמות והלבטים שהיו להם כמו לכל זוג צעיר, המשבר ביחסים שחוו ושיקום היחסים ביניהם. זמן קצר לאחר החתונה, בבדיקות דם שביצע, התברר כי טסיות הדם אצל מיכאל יצאו נמוכות באופן מסוכן, מה שמעיד על מחלה אוטואימונית שבה הגוף תוקף את עצמו. לכן, מיכאל נזקק לטיפול בסטרואידים, אך שגרת החיים נמשכה בלי הפרעות קיצוניות.

לאחר הולדת בתם הבכורה, אפרת, מיכאל לא חש בטוב ולאחר בירור מקיף אובחן אצלו סרטן בבלוטות הלימפה. הילה מספרת על ההתמודדות עם המחלה אשר נסוגה ושבה לאורך השנים שלוש פעמים. בכדי להתמודד עם המצב הכה מורכב ולאגור כוחות נפשיים, הילה הדחיקה את רגשותיה והתרכזה בטיפול במיכאל ובכל צרכיו, ובמקביל, טיפלה באפרת ובאלעד, הבן הצעיר אשר נולד בתקופה רגועה שבה המחלה הייתה בנסיגה.
לאור מצבו הפיזי והנפשי של מיכאל, הילה גם הייתה המפרנסת היחידה ותמרנה בין כל משימותיה, וגם הקדישה זמן לעיסוק בספורט ובסדנאות בישול שהעבירה, הרי שבכדי לצלוח את הדרך הקשה, הנפש גם היא זקוקה לריפוי שיאפשר צבירת כוחות להמשך הדרך.

בחלק השני בספר הילה מספרת על השנה האחרונה בחייו של מיכאל, השתלת מח העצם שעבר, וההתדרדרות במצבו הפיזי והנפשי.
בחלק הזה מובא הכתוב מנקודות המבט של הילה וגם מנקודת מבטו של מיכאל אשר כתב את תחושותיו במחברת שהילה משתפת בספר חלקים ממנה.
לאחר מותו, הילה נאלצת להתמודד עם מציאות חדשה וקשה בלי אהובה. היא נמצאת בסערת רגשות, לא מוצאת מה לעשות בכל הזמן הפנוי שיש לה. היא הייתה רגילה להיות עסוקה בכל רגע ביומה, וכעת, המצב השתנה, וזה מביא אותה לרצות ולגלות את עצמה מחדש, להסכים לקבל את השינוי שעובר עליה ועל ילדיה ולהסכים להרגיש.

הילה פונה ליעוץ והיא מצליחה לתקשר עם מיכאל גם לבד וגם באמצעות המתקשרת. העולם החדש הזה שנגלה בפניה מביא אותה לתובנות רבות שעוזרות לה לקבל את כל מה שקרה בחייה, לא להדחיק יותר ורק לצאת מחוזקת מתוך האובדן והקושי.

הספר מאוד מרגש ונוגע ללב. הכתיבה היא מאוד טובה וקולחת ובספרה, הילה מעבירה מסר חשוב לפיו יש לחיות את החיים במלואם, לקבל את כל אשר הם מציעים לך, ליהנות מהטוב אך לא לפחד ולהדחיק את הרע, כי החיים בנויים משניהם ובכדי להיות אדם שלם וחזק, צריך לחוות את הכל, את החיים עצמם. 

222 עמודים
עריכה: אורית צמח
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020
                                           

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...