יום ראשון, 10 בינואר 2021

 אל תוך האש / גרג הורביץ


אוואן סמוק הידוע בכינויו "האיש משומקום", פועל בכדי לבוא לעזרתם של אנשים חסרי ישע. אוואן הוא יתום אשר גדל במשפחות אומנה ובגיל 12 אומץ ע"י ג'ק שהציל את חייו, אך, גם לימד אותו להפוך למתנקש חסר רגשות אשר נשלח להוציא לפועל משימות בלי לשאול שאלות. שנים אחרי, אוואן החליט להפסיק לשמש כמתנקש. הוא ברח ונס על חייו, היות ואלו שגייסו אותו והפכו אותו ויתומים נוספים למתנקשים, החליטו להעלים את כל קבוצת היתומים על מנת שלא תישאר עדות לקבוצת המתנקשים שהוכשרה על ידי מי שהפך לנשיא ארה"ב ובהמשך מצא את מותו לאחר שאוואן נקם בו.

אוואן החליט שבשביל לכפר על מעשי העבר הוא יושיט עזרה למי שיזדקק לעזרתו. לשם שינוי, הוא ישתמש בכישוריו כמתנקש בכדי להציל אנשים, גם אם עדיין מדובר בפעולה שהיא לגמרי מחוץ לחוק.
אחרי שהציל אנשים, הוא קיבל החלטה שהבן אדם הבא שיתקשר אליו לטלפון מיוחד שאליו יוצרים עימו קשר חסרי הישע, יהיה האדם האחרון שלו הוא יגיש עזרה. לאחר מכן, אוואן מתכוון "לפרוש" ולשלוח את "האיש משומקום" לגמלאות. אוואן ציפה לפתוח דף חדש ולחיות חיים רגילים.

הסלולר של אוואן צלצל ואדם בשם מקס ביקש את עזרתו. מקס סיפר לו שבן דודו נרצח והוא השאיר אצלו מעטפה שאותה הוא היה אמור למסור לעיתונאית במקרה שבו הוא ימות. מקס רצה למסור את המעטפה לעיתונאית, אבל גילה שהיא נרצחה והוא הבא בתור למות.
אוואן מצליח לאתר ולחסל את האנשים שניסו להרוג את מקס. הוא כבר התכוון להסיע את מקס חזרה לביתו בכדי שישוב לשגרת חייו אחרי הסרת האיום. אבל האם האיום אכן הוסר? לא כל כך מהר, אוואן סמוק, כי עדיין קיים מישהו שאת מקס רוצה למחוק.

אוואן מבין בזמן שמקס עדיין נמצא בסכנה גדולה. הוא מגייס את ג'ואי, האקרית צעירה מוכשרת, על מנת שתעזור לו במשימה. מה שמתחיל כמשימה פשוטה שאמורה להסתיים במהירות ואחריה, אוואן יתחיל בחיים חדשים ויותיר את האיש משומקום מאחור, הופכת למשימה מאתגרת במיוחד שבה אוואן מוצא את עצמו מתמודד עם אנשים מאוד מסוכנים ובעלי השפעה עצומה. ככל שהוא חוקר יותר, כך הוא מבין שבכדי להציל את חייו של מקס עליו לסכן את חייו שלו ובכלל לא ודאי שהפעם הוא יצליח לצאת מהמשימה בשלום.

אז מי רודף אחרי מקס? האם אוואן יצליח לגלות את האמת הנסתרת וישרוד את משימתו האחרונה בתור האיש משומקום?

את כל התשובות תמצאו בספר המתח התזזיתי: "אל תוך האש"!

גרג הורביץ חוזר אלינו עם עוד ספר מצויין מהסדרה בכיכובו של אוואן סמוק הידוע בכינוייו: "יתום x" ו"האיש משומקום". הספר כתוב היטב, העלילה מהודקת, שומרת על מתח ועניין לכל אורכה ואיך לא, משאירה את הקורא עם טעם של עוד וצפייה לספר הבא בסדרה.

אהבתי את ההתפתחויות הבלתי צפויות בעלילה ואת רגעי המתח עוצרי הנשימה שבאו בעקבותיהם. גם מאוד מוצא חן בעיני שלצד קשיחותו של אוואן ומשימותיו האלימות, מראים לנו גם צדדים אנושיים ורכים שיש בו. זה מתבטא לא מעט ביחס שלו לאנשים מסביבו וגורם לחבב מאוד את דמותו.

שורה תחתונה: גרג הורביץ חוזר עם עוד מותחן בקצב מסחרר בכיכובו של "האיש משומקום" שאת משימותיו מבצע עד תום!

470 עמודים
מאנגלית: דפנה לוי
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה: 2020
                                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...