יום שבת, 9 בינואר 2021

לא יכול לאהוב יותר / דנה שניידר



העלילה מספרת את סיפורה של זוהר, אוצרת תערוכות היסטוריות אר נושקת לגיל 40. היא נשואה לליאור 20 שנה ולשניים שלוש בנות צעירות. כשזוהר מגלה שהיא בהריון, היא חוששת לשתף בידיעה הזו את ליאור מאחר וידוע לה שליאור לא יקבל את הבשורה בשמחה. בניגוד לליאור, זוהר כן שמחה לגלות שהיא בהריון, ולכן, כשליאור הציב בפניה אולטימטום "או "זה" או אני" היא נשברה לרסיסים. היא לא ציפתה לתגובה כל כך קשה מצד האדם שהיה אהובה, החצי השני שלה ושותפה לחיים ב-20 שנה האחרונות. זוהר וליאור הגיעו לנקודת האל חזור ביחסיהם, ליאור עזב את הבית וזוהר לא ניסתה לעצור בעדו. היא כעסה עליו ועל התגובה הקרה והקיצונית שהביע בנוגע להריונה.

זוהר מנסה לאחות את השברים, היא מבינה כי מעתה מבנה המשפחה שלה השתנה וכעת זה רק היא והבנות. היא הקדישה את עצמה אליהן ולעבודתה, מקור הפרנסה שלה. זוהר שאפה לפתוח דף חדש, לשכוח את העבר, או יותר מדויק: להדחיק את העבר ולצאת לדרך עצמאית.

אבל אז היא פגשה את אביחי, קצין בצבא, גרוש ואב לשני ילדים צעירים, והקליק ביניהם היה מידי. היא לא תכננה את זה ואפילו לא דמיינה שזה יכול לקרות לה, אבל זה פשוט קרה ומאז המפגש הראשון שלהם, זוהר התמכרה למפגשים הלוהטים עם אביחי. הוא גרם לה להרגיש שוב צעירה וחופשיה, גרם לה להרגיש אישה ולא רק אם לילדותיה.

היחסים ביניהם היו ברורים לשניהם. הם לא שואלים שאלות אישיות אחד את השנייה ולא מתעניינים בנסיבות שהביאו לגירושים של כל אחד מהם. הם פשוט חיים את הרגע כאן ועכשיו, נותנים חופש ביטוי לצורך הגופני שלהם, ולאחר מכן כל אחד הולך לביתו. טוב להם ככה. אבל האם קשר שכזה יכול להימשך לאורך זמן? האם הם יסתפקו במפגשים החפוזים ויישמרו על החוקים הלא כתובים?

מאוד נהניתי לקרוא את הספר המצוין הזה. הוא כתוב היטב, מאוד זורם וקולח וככל שמתקדמת העלילה, כך היא מתעצמת ומשתבחת. הספר נוגע בנושאים כמו משבר בחיי הנישואים וההשפעה על הילדים שהעולם אותו הם הכירו עד כה כבר אינו קיים ועליהם להתרגל למציאות של הורים שכבר לא גרים ביחד. ופרק ב' בזוגיות שהינו מורכב, במיוחד כשמעורבים ילדים. הספר גם נוגע בנקודות רגישות כמו הפלה, רגשות אשמה, דחיקת רגשות והשפעתם על נפש האדם. הסיפור מאוד מרגש, אנושי ונוגע ללב.

זהו ספר הביכורים של דנה שניידר, מה שכלל לא הורגש היות והכתיבה כל כך טובה ועוצמתית וגורמת לקורא להישאב לעלילה ולהיסחף בה עד לעמוד האחרון. מחכה בהחלט לספרה הבא! 

194 עמודים
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020

                                                           

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...