יום שבת, 9 בינואר 2021

כשהמוזיקה נגמרת / תומר ורשה


הספר נפתח באירוע טראגי ובו בחורה המאושפזת למעלה מעשור בבית חולים לחולי נפש מתאבדת. אחותה אשר מגיעה לבקרה באופן קבוע מקבלת את הבשורה הקשה ומגיבה כצפוי בסערת רגשות עצומה.

שנה אחרי, העלילה לוקחת אותנו לבית מלון אקסקלוסיבי בשם "שלוות נצחים" אשר ממוקם באזור מבודד ונמצא בלב קרחת יער. לבית המלון אשר בו מספר מועט של חדרים, מגיעים לחופשת סוף שבוע כוכבים הוליוודיים בחברת פרופסור מפורסם בשם רומן אנדרסון הנמצא בתקופה נהדרת בחייו מאחר וספר אותו כתב עומד להפוך לסרט הוליוודי. לאותו מלון מגיעות גם קבוצת עובדות במשרד ליחסי ציבור, ביניהם בחורה צעירה בשם איימי רוג'רס.

מה שהיה אמור להיות לסוף שבוע קסום ומפנק, הופך לזירת פשע, לאחר שאיימי רוג'רס טוענת בפני הבוסית שלה כי היא נאנסה על ידי פרופסור רומן אנדרסון. אנדרסון מצידו מכחיש את טענותיה בכל תוקף.

בעלי המלון מזדעזעים מההתפתחויות שהתרחשו בעסק שלהם. הם מזעיקים את הארי מיטשל, בלש משטרה בדימוס אשר מתארח למשך תקופה בלתי מוגבלת בבית המלון עם בנו ג'ואי בן ה-17.
למקום מגיעה גם המפקחת אנג'לה בנסון ומתחקרת את הצעירה ואת החשוד, אשר ממשיך להכחיש את ההאשמות נגדו.

כלי התקשורת והרשתות החברתיות באינטרנט רועשות בעקבות האירוע. חברותיה לעבודה של איימי שהן כאמור עובדות במשרד פרסום, פועלות בכל הכוח בכדי לדאוג כי יעשה צדק לחברתן.

מאחר וראיות הולכות ומצטברות נגדו, אנדרסון מחליט לשכור את שירותיו של הארי הבלש בדימוס. הארי כלל לא מחבב את אנדרסון ובהחלט לא בטוח בחפותו, אבל הוא לוקח את העבודה בעיקר בשביל הכסף שאותו הוא מיעד לעתיד בנו, וגם קצת בשל געגוע לימים במשטרה ולתקופה שבה פעל בכל הכוח לשם עשיית צדק וחקירת האמת עד תום.

אז מה באמת התרחש באותו סוף שבוע במלון "שלוות נצחים"? איימי טוענת כי אנדרסון אנס אותה והוא טוען שהם אפילו לא קיימו יחסים. מי מבין שניהם דובר אמת?
את כל התשובות תמצאו במותחן הבלשי המרתק: "כשהמוזיקה נגמרת"!

הספר היה בעיני מרתק ומותח לכל אורכו. הוא כתוב היטב, זורם וקולח, והעלילה מלאת ההתפתחויות שומרת על עניין רב לכל אורכה. למען האמת, בשלב מאוד מאוד מוקדם של העלילה כבר ניחשתי מהי האמת הנסתרת והייתי מאוד סקרנית לגלות אם הניחוש לי נכון. אולי אני צריכה לומר תודה למרתון "חוק וסדר" שהעיר בי חוש בלשי שלא ידעתי שקיים בי. אגב חוק וסדר, גם שם יש שוטרת בשם בנסון שבהחלט הייתה יכולה לתת כמה שיעורים לבנסון מהספר שהיא אמנם שוטרת טובה, מלאת אמביציה ונחישות, אבל בניגוד להארי שהיה שוטר ותיק, מבריק, מסור ונחוש, חסר לה הניסיון המעשי.
ובחזרה לספר, למרות שאת החשיפה הגדולה ניחשתי כבר בהתחלה, בסיום הספר נחשפו עוד אירועים שהשלימו באופן חד וברור את כל חלקי הפזל החסרים.

הספר עוסק בנושא מאוד חשוב שהינו המאבק באלימות המינית. אם בעבר נשים לא חשבו בכלל להתלונן בעקבות הטרדה מינית והחליטו לנסות ולהדחיק את מה שהתרחש ולהמשיך הלאה כאילו כלום לא קרה, היום עם עליית תנועת ה- metoo לתודעה בכל העולם, המצב הוא שונה לחלוטין ויותר ויותר נשים מחליטות לא לשתוק לצאת למאבק נגד מי שפגע בהן. הספר מראה את כוחן הרב של הרשת החברתית והמדיה התקשורתית אשר משפיעות על דעת הקהל.

המחבר, עו"ד תומר ורשה, יוזם קמפיין מקיף נגד אלימות מינית בערוצי תקשורת ודיגיטל מגוונים, גם באמצעות מובילי דעת קהל, והכריז כי כל הכנסותיו מהספר מוקדשות לתרומה למאבק באלימות המינית, בשיתוף עמותות מובילות בתחום.

שורה תחתונה: במלון "שלווה נצחים" הדבר האחרון שמוצאים בו הוא שלווה. חופשה קסומה הופכת לזירת אונס שאותה המשטרה חוקרת ומנסה לגלות את האמת הנסתרת.

350 עמודים

עריכה: מיכל חרותי

הוצאת ספרי ניב

שנת הוצאה: 2020

                                                           

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...