יום ראשון, 10 בינואר 2021

 סודות בית השמפניה / קריסטין הרמל


השנה היא 2019 וליב מוצאת את עצמה לבד יותר מתמיד. בעלה עזב אותה למען בחורה צעירה, אין לה עבודה היות והפסיקה לעבוד טרם גירושיה לבקשת בעלה, ואין לה מושג מה לעשות כעת בחייה. אבל הכל משתנה כשסבתה אדית, קשישה בת 99 וקרובת המשפחה היחידה שנותרה לה, מגיעה לניו יורק בטיסה מפריז ומפתיעה את ליב שכלל לא ציפתה לראותה.

אדית מזרזת את נכדתה לארוז מזוודה ולטוס איתה לצרפת. לאחר נחיתת המטוס, אדית מודיעה לליב כי פניהן מועדות לחבל שאמפן, לעיירה קטנה הקרובה לריימס. ליב לא הייתה מעולם במקום ולא שמעה עליו מפי סבתה, אבל אדית מרצינה ומספרת לנכדתה כי יש לה דבר מה חשוב לחשוף בפניה וזה צריך להיעשות בדיוק במקום שאליו הן הולכות.

השנה היא 1940, אינס היא צעירה יתומה אשר דרך חברתה הטובה אדית ובעלה, הכירה בגבר צעיר בשם מישל שובו, בעליו של בית שמפניה מוכר בחבל שאמפן. השניים נישאים ואינס בטוחה כי מעתה ואלך, חייה יהיו החיים שתמיד חלמה עליהם. בסמוך לביתם, שוכן בית קטן ובו מתגוררים היינן הראשי של בית שובו ואשתו, סלין אשר הינה חצי יהודייה.

הזמנים הם זמנים קשים וכשהנאצים פולשים גם לחבל שמפאן, חייהם של אינס ומישל משתנים ללא היכר. הנאצים בוזזים ופוגעים בחפים מפשע, ויש קבוצת אנשים שפשוט לא מוכנה לעמוד מנגד ולעצום את העיניים. קבוצת אנשים אלו הצטרפו לרזיסטאנס ונלחמו עבור שחרור צרפת והצלתם של אנשים חפים מפשע שהיו בסכנת חיים.

בצל המלחמה והחדשות הקודרות, בבית השמפניה שובו מנסים להמשיך ולשרוד. מלבד העבודה במרתפי היין והכרמים, מתרחש סיפור אהבה אסור אשר תוצאותיו עלולות להיות הרסניות. בית שובו אפוף בועות של יין אך גם סודות הרות גורל.

מה הם הסודות של בית השמפניה שובו? תקראו את הספר הנפלא הזה ותגלו!

איזה יופי של ספר! מאוד נהניתי לקרוא אותו ונסחפתי בעלילה הנהדרת. אני אוהבת את הכתיבה של קריסטין הרמל שמצליחה לגעת בנקודות הרגש ולכתוב סיפור נוגע ללב עם דמויות שקשה שלא לחבב. אז נכון, לא היה קשה לנחש את רוב הסודות. אני אפילו יודעת להצביע על הרגע שבו נחשף הסוד הראשון. אבל זה בכלל לא פגם לי בהנאת הקריאה.

העלילה הנפלאה שהייתה מאוד קולחת וסוחפת, נעה בין ההווה והעבר לסירוגין, וחושפת סיפור היסטורי מקסים ומלא רגש כשהתפאורה שלו היא בית שמפניה שאת תיאוריו הציוריים, כמו למשל, המרתפים והכרמים, ממש אפשר לדמיין. המחקר שהרמל ערכה בכל הנוגע לשלבי ייצור היין הורגש והוצג בצורה אמינה ומעניינת.
גם אם הסיפור הוא דמיוני, הסופרת התבססה על אירועים שאכן התרחשו, כגון תנועת הרזיסטאנס שפעלה בחבל שמפאן. האנשים אשר עמלו קשות בתהליך ייצור היין, פעלו גם בכדי להציל חיים וסרבו להיכנע לגרמנים.

שורה תחתונה: קריסטין הרמל חוזרת עם ספר נפלא ומרגש אשר נע בין ההווה והעבר וחושף תמונה של חבל שאמפן בתקופת מלחמת העולם השנייה, ובמרכזה - בית שמפניה מוכר אשר את סודותיו שומר מכל משמר.

365 עמודים
מאנגלית: ניצה פלד
הכורסא הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2020
                                          

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...