יום שבת, 9 בינואר 2021

הוא אמר לה שהיא / שולמית שיפר


הספר בנוי מ-17 סיפורים קצרים, סיפורים הכתובים היטב ומדברים על מגוון רחב של נושאים, כמו למשל מערכת יחסים אסורה המתפתחת בסיטואציות שונות, מפגש אקראי בין שתי נשים בטיסה המתפתחת לשיחה על כוחם של החושים, אדם מסתורי המגיח ונעלם לסירוגין ומותיר אחריו סימני שאלה רבים, האמת מאחורי ט"ו באב התנ"כי ועוד סיפורים מגוונים ומאוד מעניינים.

הסיפורים היו נפלאים בעיני. בדרך כלל, כשמדובר בסיפור קצר, הסיפור מסתיים לפני שאני בכלל מצליחה להתחבר אליו. אבל במקרה של הסיפורים בספר הזה, הכתיבה הטובה מעוררת סקרנות רבה בקורא.
הכתיבה היא בשפה יפה, מושכת ומרתקת ומצאתי בכל סיפור עניין. כמובן שיש סיפורים שעניינו אותי יותר מאחרים. מה שבטוח הוא שכל אחד יוכל למצוא סיפור שימצא חן בעיניו בזכות המגוון של נושאי הסיפורים.

הסיפורים כאמור כתובים היטב, הם מלאי רגש, מדברים על אהבה, פרדה, כאב, הונאה, תמיכה, אמון, זיכרונות וגעגוע ועוצמתם של החושים.

כך למשל באחד הסיפורים נשאלת השאלה האם ניתן להתאהב באדם דרך קולו בלבד? יש שיגידו כי אכן אפשרי הדבר ויש אשר יחלקו על כך. באחד מהסיפורים תוכלו לקרוא על כך בהרחבה.

בסיפור אחר, התרחש אירוע דקירה בבית קפה ואט אט נחשפו המניעים שהובילו צעירה שעבדה במקום לדקור את האדם שהגיע לבית הקפה.

יש גם סיפור שפותח בתגובת זעם של אדם כלפי אדם אחר, תגובה שנראית כבלתי מתקבלת על הדעת. אך, במהלך הסיפור מתבררת הסיבה שהביאה לזעם הגועש וכל התמונה משתנה.

עלילת חלק מהסיפורים מתרחשת על רקע אירועים היסטוריים שהתרחשו בארץ ובעולם ושימשו כתפאורה לעלילה. נהניתי לקרוא ועל כן, ממליצה!

הכותבת היא עורכת דין במקצועה אשר למדה בירושלים, חייתה בה מספר שנים ושבה לעיר מולדתה – תל אביב. וזהו ספרה השני. 

223 עמודים
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020

                                                                   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...