יום שבת, 9 בינואר 2021

שדים ושלדים בארץ הקודש / שולה יקר

חלק א'


העלילה מספרת את סיפורה של שירה, נשואה ואם לשתי בנות ובן בוגרים. היא בשנות ה-40 לחייה וחשה כי חייה הם חסרי ערך ותכלית. מערכת היחסים עם בעלה הם קרים ומנוכרים, כבר מזמן שאין ביניהם שום שיח וכל רגש, ולמרות זאת, שירה לא רצתה לפרק את המשפחה ולהתגרש מבעלה. היא השלימה בלב כבד עם המצב העגום וחיה אך ורק למען ילדיה. היא חיה רק כאם וביטלה את עצמה כאישה.
ואז היא הכירה בחור צעיר ויפה תואר בשם תום ובמשך 3 שנים ניהלו מערכת יחסים חמה ואוהבת. הם לא נתנו לפער הגילאים להפריע לקשר שלהם ונהנו מזמנם יחד. עד ששירה נבהלה מהצהרת הרגשות העזות של תום כלפיה והגיעה להבנה כי הקשר לא יכול להימשך היות ואין להם עתיד יחד והיא לא רצתה שתום יפתח בה תלות. על כן, היא עזבה אותו למרות רגשותיה העזים כלפיו והקשר הנפלא ששרר ביניהם.

שירה חשבה שהיא לעולם לא תשוב לאהוב, אבל אז, בעת שגלשה באינטרנט והייתה מחוברת לחדר צ'אט שבו נהגה בתה להתכתב עם ידיד, פנה אליה אדם שהציג את עצמו בתור הרב יונתן סטרן. שירה התחילה להתכתב עמו, וככל שהתכתבויות ביניהם יתארכו, כך היא רצתה לדעת עליו יותר. ההתכתבויות ביניהם נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה והיא ממש ציפתה להן בקוצר רוח. האדם המסתורי והוירטואלי הזה שהציג את עצמו באדם מאוד משכיל ומלומד, הפך לדמות חשובה בחייה, והיא התחילה להאמין שוב באהבה. רגשותיה אף גברו אחרי שהסכימה לשוחח עמו בטלפון וקולו שבה את ליבה, וכל זאת נעשה כמובן הרחק מעיני בעלה.

הרב סטרן סיפר לשירה שהוא נשוי, אב לילדים ומתגורר בלונדון, והוא הזמין אותה לביקור בעירו על חשבונו, על מנת שיוכלו להיפגש. האם שירה תעז לעשות את הצעד הזה ולפגוש באדם שאינה מכירה? שירה החליטה להתייעץ עם בנותיה ובסופו של דבר הגיעה למסקנה שאין לה הרבה מה להפסיד. אם אף רב לא יחכה לה בלונדון אז לונדון דווקא כן מחכה לה. במקרה הכי גרוע - גם שם היא תהייה לבד.

אז מה באמת חיכה לה בלונדון? את זה תוכלו לגלות בעצמכם.

אז מה אני חשבתי על ספר אתם בטח רוצים לדעת? האמת, הופתעתי מאוד מאוד אך לצערי לא לטובה. הכתיבה אמנם טובה, זורמת וקולחת, והתחלת הספר מאוד עניינה אותי. אבל אז, העלילה קיבלה כיוון שמאוד לא אהבתי ולא התחברתי אליו. אני לא נוהגת לקרוא ספרים מלאים בתוכן מיני, במיוחד כשמדובר (עבורי בכל אופן) בתוכן בוטה, וכנראה שזאת הסיבה שלא יכולתי להתחבר לעלילה.

דמותה של שירה היא דמות מורכבת. מדובר באישה משכילה, כשרונית, מלמדת בבית הספר ובמגביל עובדת על הדוקטורנט שלה. היא חסרת ביטחון, חיה חיים לצד בעל שלא מתעניין בה וכמו שכח מקיומה. היא כמהה לאהבה, להרגיש נחשקת ובעלת ערך. היחס הגרוע שסבלה ממנו כל השנים הוביל אותה להחלטות שגויות. הבנתי את הצורך שלה באהבה, אבל יש גבול עד כמה בן אדם יכול להשפיל ולבזות את עצמו. היה לי קשה עם אופייה החלוש והכנוע.

הספר מציג מערכת יחסים אינטנסיבית אשר חושפת חולשות של בני אדם ומנגד סטיות ושלל דברים אפלים.

שולה יקר (קומיש), אם לשתי בנות ובעלת תואר שני בחינוך, עבדה 35 שנה כגננת. זהו ספרה הראשון.

583 עמודים
הוצאת ניב ספרים
שנת הוצאה: 2020

                                                                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...