יום שבת, 9 בינואר 2021

אור קודר / אינסה ז'רקוב


מדובר במותחן פנטזיה גרפי המתרחש בשנת 2038 בעיר העתיקה – יפן. בעולם חיים יצורי אופל לצד בני האדם, ועל מנת לדאוג לקיום השקט בין אותם יצורים כמו: ערפדים, חיות, בני אלמוות לבין בני האדם, הוקמה יחידה שבראשה עומד המפקד ריימונד הונג. מטרת היחידה היא לדאוג לכך שישרור שקט בעולם ויווצר סדר בין הצדדים.

אך, השקט מופר והונג וצוותו מתחילים לחקור פרשה שבה מצאו את מותם 15 נערים. הצוות מגיע למה שהיה אמור להיות מקום המסתור של אותם כוחות אפלים, והם נתקלים במראות מפתיעים ומבינים את גודל הצרה שעמה הם צריכים להתמודד.

היחידה יוצאת בעקבות מי שהם בעיניהם האשמים בפשע, השאלה היא האם חקירתם היא בכיוון הנכון? האם הטוב ינצח את האופל? התשובות יחכו לכם ב"אור קודר".

זאת הפעם הראשונה שבה יצא לי לקרוא מותחן גרפי וזו הייתה חוויה מסקרנת ומעניינת, במיוחד לאור העובדה שמדובר במותחן גרפי ששומר על כל המאפיינים של המנגה היפנית.

מי מאיתנו לא שמע על סדרות אנימה כגון פוקימון, דרקון בול וכדומה, שהפכו לפופולריים בעולם כולו. מלבד האנימה, עולם המנגה גם הוא פופולרי, אם כי בארץ לדעתי פחות. בעוד האנימה מתייחסת לסדרות אנימציה מצויירות, המנגה פירושה ביפנית היא קומיקס. הסדרה הפופולרית "דרגון בול" למשל, התחילה כמנגה מצליחה ובזכות ההצלחה המסחררת היא הפכה לסדרת אנימה.
ברחבי אסיה וגם מחוץ לגבולותיה יש למנגה ציבור קוראים נלהב. למנגה מגוון רחב של ז'אנרים, כשל ז'אנר מדורג על פי קהל היעד שאליו הוא משתייך.

הכותבת היא מעצבת וציירת גרפית, בעלת תואר הנדסאי בקולנוע וטלויזיה ותואר ראשון בתקשורת חזותית. היא לקחה את תשוקתה לעולם האנימה והמנגה היפני ויצרה בספרה הראשון סיפור משלה עם הבזקים מחייה. לאחרונה הספר נכנס לתחרות קומיקס יפני בינלאומי.

225 עמודים
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2020

                                                                                     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...