יום שבת, 9 בינואר 2021

ללא סימנים מקדימים / יעקב שדה


הספר מורכב מאוסף של 19 סיפורים קצרים, כשבכל סיפור אנו פוגשים בדמות ששגרת חייה מופרת והיא נקלעת לכל מיני סיטואציות שונות ומשונות במגוון רחב של נושאים.

כמו למשל: מפגש סיאנס שהוביל להתפתחות מפתיעה, חילופי מילים בין אדם והירקות שלו, המצאה חסרת תקדים באמצעות רסק ירקות, מפגש טעון עם האקדוחן הכי מהיר במערב, היכרות בין בחור צעיר ושכן קשיש שהוביל לחשיפות מפתיעות, גניבה ספרותית, תוצאות בלתי צפויות בעקבות התמכרות למשקה, השתלשלות מפתיעה ואף הזויה בעקבות רכישת מצלמה מקצועית ויקרה, אדם המאוד מתקשה לקבל החלטות, פוסט טראומה של אדם בעקבות אירוע בעת השירות הצבאי ועוד.

הכתיבה היא טובה, קולחת וזורמת, הסיפורים מעניינים ומפתיעים ומספקים חוויית קריאה טובה ומהנה ובטוחני כי כל קורא יוכל למצוא את הסיפור שממנו הוא יהנה.

היה סיפור בשם "שמונה ועשר דקות" שמאוד עניין אותי, היות והיה לי ניחוש לגבי האופן שבו הסיפור יתפתח והייתי סקרנית לגלות אם צדקתי. אך, צרם לי כי הייתה שגיאה בשמה של אחת הדמויות לאורך קטע שלם. בתחילת הסיפור לדמות קראו "רחל" ובאותו קטע שמה הוחלף בשמה של דמות אחרת בסיפור. כדאי כי שגיאה זו תתוקן במהדורה הבאה.

לסיכום, מדובר בקובץ סיפורים מעניינים, מפתיעים העוסקים במגוון נרחב של נושאים. הסיפורים כתובים היטב והיה מהנה לקרוא את כולם.

הכותב יעקב שדה הוא מומחה לרובוטיקה ובינה מלאכותית, עוסק שנים רבות בתעשיית ההיי-טק כמהנדס ויזם. ספרו הראשון האוצר הנעלם ספר הרפתקאות לנוער, יצא בהוצאת גיזת בשנת תש"ך. ללא סימנים מקדימים הוא ספרו השני.

302 עמודים
עריכה: עדנה שמש
הוצאת ניב ספרים
שנת הוצאה: 2020

                                                                           

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...