יום שבת, 9 בינואר 2021

הפיתוי של גרייסי

הפיתוי של גרייסי / סנטה מונטיפיורי


                                                              
גרייסי ברטון היא אלמנה המתגוררת בגפה בעיירה שקטה בשם באדלי קומפסון. היא חיה חיים רגועים לחלוטין, חייה בנויים משגרה רגועה שבה היא אינה מרבה לצאת מהעיירה והטיול היחיד שהיא עושה הוא טיול קצר על החוף שליד ביתה עם כלבותיה. כשהיא נתקלת בעיתון במודעה על סדנת בישול באיטליה שתתקיים בטירה ישנה בטוסקנה, גרייסי מקבלת החלטה שוברת שגרה לטוס לאיטליה ולהשתתף בסדנה.

קרינה היא בתה היחידה של גרייסי. היא מתגוררת בלונדון עם בעלה ובתם אנסטסיה בת ה-17. קרינה היא אשת קריירה מצליחה מאוד, היא עובדת בלי הפסקה ומציבה את עבודתה במקום הראשון, ובכך היא בעצם מזניחה את בעלה ואת בתה. אמה, גרייסי, נמצאת בתחתית סדר העדיפויות שלה והביקורים של קרינה אצל גרייסי נדירים ביותר.

כשקרינה שומעת על נסיעתה הצפויה של גרייסי לאיטליה, היא מחליטה לשם שינוי לקחת חופש מהעבודה ולהצטרף לאמה לסדנת הבישול. מי שעוד שמחה לקחת חלק בנסיעה היא אנסטסיה המתבגרת שבקושי יצא לה לפגוש בסבתה, וכמו כן, הקשר בינה ובין אמה מעולם לא היה קר ורחוק יותר.

גרייסי שמחה לטוס עם בתה ונכדתה לאיטליה. אבל מה שהשתיים לא יודעות הוא שלגרייסי יש סוד גדול מעברה, סוד שקשור לאיטליה והיא היחידה שיודעת אותו.

מה הוא סודה הגדול של גרייסי? ואיך השבוע בטוסקנה ישפיע על חייהן של גרייסי, בתה ונכדתה? את כל התשובות תוכלו למצוא ברומן היפהפה: "הפיתוי של גרייסי"!

איזה קסם של ספר! כבר בתחילתו ידעתי כי מדובר בספר כלבבי. הכתיבה היא מעולה, קולחת וזורמת, והדמויות פשוט מקסימות ושובות לב. העלילה נהדרת ומתארת תמונה ציורית נפלאה של טוסקנה שבאיטליה. הגנים, הפרחים, הגבעות והעצים, כל אלה יוצרים אוירה מיוחדת ושלווה. ואיך אפשר בלי האוכל האיטלקי שמשלים את כל הטוב שיש לאיטליה להציע.

העלילה מסופרת בגוף שלישי ובשני צירי זמן. שנת 2010 הינה ההווה בעלילה, ושנת 1955 מהווה את תחילתו של הסיפור מהעבר. שני הסיפורים עניינו אותי במידה שווה והיה מרתק בעיני לקרוא לסירוגין על ההתרחשויות של אז ועכשיו, כשהמידע בהווה נחשף בהתאם למה שנחשף בעלילה מהעבר.

שורה תחתונה: זהו סיפור מקסים על מסע קולינרי לאיטליה אשר מקרב לבבות וחושף סודות.

389 עמודים
מאנגלית: כנרת היגינס-דוידי
הוצאת ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2019

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...