יום ראשון, 10 בינואר 2021

סלולריש / אסף שליטא


צחי הוא מחלק עיתונים, אדם שקט שלא מרבה במילים. כשיצא מבניין שבו חילק את העיתונים למנויים, דוד שמש נפל ישירות על ראשו. עובדי משאית הזבל מצאו אותו מעולף ברחוב והזעיקו אמבולנס. צחי נכנס לתרדמת, אבל באורח נס יצא ממנה וכבר למחרת היום שב לעבודתו. אבל אז הוא גילה כי הוא אינו כתמול שלשום. הוא שומע קולות בראשו, אבל לא סתם קולות אלא שיחות סלולריות של אלפי אנשים. מסתבר שמה שנפל לו על הראש לא היה דוד שמש אלא אנטנה סלולרית שהוסוותה לדוד שמש ושייכת לחברת סלולר בשם פלאקום.

דור בן ה-8 הוא ילד מחונן שכבר קפץ פעמיים כיתה. הוא גר עם אביו, בצלאל, אשר עובד לפרנסתו כנהג של משאית זבל. דור אוהב קומיקס ומאמין בגיבורי על. הוא גם רוצה להפוך בעצמו לאחד כזה. דור מגלה שמחלק העיתונים מצליח לשמוע שיחות בלי לאחוז סלולר בידו, הוא נרגש ונרעש ובטוח שצחי הוא גיבור על של ממש, ומחפש את קרבתו בכל הזדמנות.

ימאזקי הוא צעיר ממוצא יפני, גאון טכנולוגיה המגלה על העוצמה הרבה שנפלה לידיו של צחי, מחלק העיתונים. הוא יודע שאם אותו הכוח יהיה בידיו, הוא יוכל לשוב ליפן בראש מורם ולהוכיח למאסטר שלו את ערכו האמיתי ובכך, לזכות אצלו בהזדמנות שניה.

איך צחי ישתמש בכוח שנפל בחלקו, תרתי משמע? האם ימאזקי יצליח במשימתו הזדונית? את כל התשובות תמצאו בספר!

הספר כתוב היטב והקריאה בו מאוד זורמת, אם כי, לא מדובר בסוגה הספרותית שאני קוראת בדרך כלל.. זאת הסיבה לכך שפחות התחברתי לדמותו של היפני הצעיר, גאון הטכנולוגיה המתקדמת שהלך כמה צעדים קדימה עם הרשת הסלולרית. בעוד שצחי התייחס ל"כוחות" שקיבל בתור סבל וחש מתוסכל, היפני ראה בעוצמתו של צחי מתנה יקרה מפז והיה נחוש לשים עליה את ידיו בכל מחיר.

בעולם ובו התקשורת בין האנשים מתבצעת לרוב באמצעות מכשירי הסלולר, יש מי שמוצא את עצמו מחוץ למעגל החברתי, מנותק מאותה תקשורת נרחבת. צחי הוא טיפוס כזה, מתבודד, מדבר מעט וכשהוא כבר מדבר, הוא דואג להגיע ישר ולעניין בלי שיחות סרק. גם אחרי שנפלה עליו האנטנה הסלולרית וכל השיחות מהסביבה נשמעו בראשו, הבדידות לא עזבה אותו. למעשה, דווקא מה שקרה לו, הדגיש עוד יותר את בדידותו.

גם במערכת היחסים שלו עם דיאנה הייתה חסרה תקשורת. הם לא באמת דיברו בפתיחות והביעו את רגשותיהם, הם העדיפו להבליג על דברים, לא שיתפו זה את זו במה שעובר עליהם, ולעיתים קרובות נמנעו מלגעת בנושאים שיכולים ליצור חוסר נוחות עבורם. זה היה כמו לטאטא את הלכלוך מתחת לשטיח. הבעיה לא באמת נעלמת, היא ממתינה להם בעתיד הלא רחוק.

אהבתי את דמותו של דור הצעיר, ילד מחונן ובעל דמיון מפותח. הוא בילה שעות רבות במשאית הזבל וליווה את אביו בעבודתו. הוא לא התבייש באביו, אך האב חשש שיגיע היום שבו בנו יתבייש במקור הפרנסה שלו. הקשר בין השניים היה מקסים. אהבתי את תמימותו של הבן שהאמין בגיבורי על ואת מסירותו של האב שרצה את הטוב ביותר עבור בנו.

זהו ספרו השני של אסף שליטא שהינו תסריטאי וסופר. ספרו הראשון, "שניים שלושה", יצא לאור ב-2011 בהוצאת גרף, וזכה לביקורות משבחות.

320 עמודים

עורכת: הגר ינאי

הוצאת ספרי ניב

שנת הוצאה: 2020

                                                        
                                                       


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...