יום ראשון, 10 בינואר 2021

הקובייה / הראל חמו


לפני מספר שנים כשהתקיימה בישראל תערוכת משחקי הכס, משכה את תשומת ליבי עמדת מציאות מדומה שבה המשתתפים חווים למשך דקות ספורות עולם מרהיב ומתעתע הכולל סאונד מותאם שהופך את ההתרחשות לכה מוחשית. זו הייתה ההתנסות היחידה שלי בעולם המציאות המדומה. חוויה שזכרתי לטובה.

זאת הסיבה שהייתי מאוד סקרנית לקרוא את הספר הזה שמתרחש ברובו במציאות מדומה במקום הנקרא "הקובייה".

חייהם של בני משפחת מתיסון עוברים טלטלה כשהם מקבלים את הבשורה הקשה כי דן, הבן הבכור במשפחה, נלקח בשבי. הוריו השבורים שיתפו את שני ילדיהם הנוספים, מיכאל ולזלי, בבשורה הקשה. דן נלקח בשבי בעת מבצע צבאי, ולשם סיכויי חילוץ גבוהים, התבקשו בני המשפחה לנסות ולהתנהג כרגיל מול סביבתם ולא לחשוף את אשר התרחש בחייהם.

מיכאל בן ה – 16 מאוד קשור לאחיו הגדול, דן. היעדרותו הייתה מאוד קשה עבורו והוא הרגיש כי אינו יכול להישאר במקום בלי לעשות משהו בכדי לעזור לאחיו. הוא הרגיש שאביו לא עושה מספיק בכדי להציל את דן. מיכאל בחר שלא ללכת לבית הספר והעביר את זמנו מול המחשב בהתקדמות בפיתוח תוכנה אשר ממירה מוסיקה לתווים. עבודתו מול התוכנה העסיקה אותו ועזרה לו להעביר את הימים המדכאים. אבל אז, קרה משהו לא צפוי. קוד מוזר ובלתי ניתן לפענוח הופיע על מסך המחשב שלו ונעלם. מיכאל ניסה להבין במה מדובר, בגלישתו באינטרנט הוא מקבל מסר מסתורי שמעורר את סקרנותו. הוא מרגיש שהמסר קשור איכשהו להיעדרותו של אחיו, ועל כן, החליט ללכת על פי הרמז שניתן לו במסר.

מיכאל מחליט לפעול על דעת עצמו, הוא לא מספר להוריו דבר על המסר שקיבל וגם לא מודיע להם על יציאתו מן הבית. הוא מגיע לכתובת בעיר ובמבט ראשון מסקנתו הייתה כי הוא סתם הולך שולל אחרי תימהוני מהאינטרנט. אבל אז הוא מגלה שכיוון חקירתו דווקא מתחיל להניב פרי, והדרך שאליו המסר לוקח אותו הופכת לבלתי צפויה, מסוכנת ומתעתעת. הוא פוגש במגוון דמויות אך, אינו יודע במי לבטוח וממי עליו להיזהר. צעד שגוי אחד יציב אותו בנקודת האל חזור.

מה יגלה מיכאל במהלך מסעו לשם איתור אחיו הנעדר? האם הוא באמת נלקח בשבי לאחר פעילות צבאית? ומי שלח לו את המסר דרך המחשב ולמה?
את כל התשובות לשאלות תמצאו בספר המתח הנע בין מציאות ודמיון "הקובייה"!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר. העלילה טובה, מרתקת, מקורית ומסתורית, הכתיבה זורמת, אך, יחד עם זאת, ההנאה מהספר הייתה יכולה להיות רבה יותר אילולא טעויות ההגהה שבהם נתקלתי תוך כדי הקריאה.

הרעיון של הספר מאוד מצא חן בעיני. בדרך כלל אני לא מתחברת לז'אנר הפנטזיה והמדע הבדיוני, אבל הפעם הנושא ריתק וסיקרן אותי, ועולם המציאות המדומה הוצג בצורה מאוד משכנעת ובכישרון רב והמתח בעלילה נשמר לכל אורכה.

שורה תחתונה: מיכאל יוצא למסע מסעיר בעקבות אחיו הגדול שנעדר, במסלול מתעתע של מציאות ודמיון הוא מנסה להתחקות אחר צעדיו של אחיו האהוב ולהשיבו הביתה לחיק המשפחה.

332 עמודים

עריכה לשונית-ספרותית: אתי שרה שדה

הוצאת ספרי ניב

שנת הוצאה: 2020

                                                         
                                              


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...