יום ראשון, 10 בינואר 2021

 תקתוק בקומה למטה / לינווד ברקלי


מכירים את ההרגשה שאתם מתעוררים בפתאומיות משינה לאחר שחלמתם ששמעתם את האינטרקום מצלצל? או רעש של חפץ נופל? זה מה שקרה לפול דיוויס, רק שהוא שמע תקתוק של מכונת כתיבה. הוא חשב שהוא חלם את זה, אבל אז הוא שומע את התקתוק שוב והפעם כשעיניו פקוחות לרווחה!

פול הוא מרצה לספרות, נשוי לשרלוט, סוכנת נדל"ן במקצועה, ויש לו בן צעיר מנישואים קודמים אשר מגיע לבלות עם אביו בסופי השבוע.
לפני 8 חודשים, פול כמעט ומצא את מותו לאחר שהוכה בראשו על ידי קנת, חברו ועמיתו בקולג' שבו שניהם לימדו. פול הפתיע את קנט כשזה ניסה להיפטר מגופתן של שתי נשים והוא ניצל בנס מהמכה שקנט הנחית עליו. ראשו הפצוע החלים, אך, נפשו נותרה פצועה והוא המשיך לסבול מסיוטים והתקשה להותיר את האירוע הטראומטי מאחוריו. זו הסיבה שהוא התחיל ללכת לפסיכולוגית בשם אנה.

אנה היא גרושה אשר לאחר מות אמה ביקשה מאביה הקשיש לעבור לגור בביתה. בשנים האחרונות אביה כבר אינו בדעה צלולה בחלק מהזמן ומתבלבל בין בתו לבין אשתו המנוחה. לעיתים הוא שוכח שאשתו מתה ומבקש מבתו שתיקח אותו לבקר את אמה. מבחינה פיזית, אביה מתאמן הרבה, לעיתים יותר מידי כי פשוט שכח שכבר עשה את האימון היומי.

למרות המפגשים עם אנה הפסיכולוגית, מצבו של פול לא משתפר ואפילו חלה אצלו החמרה כאשר הוא טוען כי בלילות הוא שומע תקתוק ממכונת הכתיבה העתיקה שאשתו רכשה עבורו ביריד של חפצים ישנים. כדי שמכונת הכתיבה תתקתק, מישהו אמור להשתמש בה, אבל פול ואשתו הם היחידים בבית ושניהם נמצאים במיטתם. אבל התקתוק לא היה הדבר הכי גרוע שהתרחש, ודברים מוזרים נוספים התחוללו בביתם של פול ושרלוט וגרמו לסערת רגשות וחרדה עצומה, בעיקר אצל פול שגם ככה שרוי בחרדה בעקבות ניסיון הרצח שעבר.

שרלוט ליוותה את פול לכל אורך תהליך החלמתו. היא ניסתה לעודד את רוחו והביעה דאגה אינסופית למצבו. בלילות כשהוא התעורר מסיוט היא נשארת ערה עימו, וכעת, כשמצבו הנפשי הולך ומחמיר היא מאוד מודאגת לגביו ואובדת עצות.

אז מה באמת מתרחש עם מכונת הכתיבה המתקתקת? האם קולות התקתוק אכן נשמעים? האם מישהו נכנס לבית בזמן שפול ושרלוט ישנו? או שמא הכל בראשו של פול?

את כל התשובות תוכלו למצוא במותחן הפסיכולוגי המשובח: "תקתוק בקומה למטה"!

איזה ספר מעולה! אני מאוד אוהבת ספרים שעלילתם מצליחה להפתיע. ברקלי חוזר עם ספר נפלא, מותח וקולח ובלי רגע דל. זה מסוג הספרים שגומעים את הפרקים מבלי להרגיש. הספר כתוב היטב, משובח ומרתק לכל אורכו, ולמרות שהיו לי ניחושים (נכונים) לגבי חלק מההתפתחויות, הייתה תפנית אחת גדולה שבכלל לא צפיתי אותה. היא נחתה עלי בהפתעה גמורה והותירה אותי בהלם.

שורה תחתונה: ברקלי חוזר עם מותחן משובח שיחזיק אתכם במתח עד לעמוד האחרון! בפעם הבאה שתשמעו תקתוק של מכונת כתיבה, בטוח שתיזכרו בספר הזה.

394 עמודים
מאנגלית: מיכל כהן
הוצאת מודן
שנת הוצאה: 2020

                                                

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...