יום ראשון, 10 בינואר 2021

 האחיות / איימי מקללן


שרה היא רווקה בשנות ה-40 לחייה. לפני 20 שנה היא עברה תאונה קשה, אושפזה מספר חודשים במצב קשה כשהיא חסרת הכרה, וכשהתעוררה גילתה כי כל זיכרונותיה מהתקופה שקדמה לתאונה נמחקו. מאז, היא גם סובלת מהפרעה נוירולוגית בשם פרוֹסוֹפָּגנוֹזיה או עיוורון פנים ועל כן, לא מצליחה לזהות פרצופים. מאז התאונה שרה שהתגוררה עם אחותה הגדולה, ג'ואנה, סבלה גם מחרדות קשות, בקושי תפקדה וכמעט שלא יצאה מביתה.

ואז בערב אחד, מישהו מופיע בדלת ביתם. בזמן שג'ואנה הולכת לעבר הדלת, שרה ממשיכה להקשיב למוסיקה בסלון. אבל אז היא שומעת קולות מהמטבח וכשהם מתחזקים היא ניגשת לשם ורואה את אחותה מדממת וקשורה לכיסא. ואז מישהו מתנפל עליה וחונק אותה. היא נאבקת ומנסה להציל את עצמה ואת אחותה, אבל בפעם הבאה שהיא פוקחת את עיניה אחותה כבר מתה.

המשטרה מגיעה והשוטרים מוצאים את ג'ואנה מתה ואת שרה פצועה לצד גופתה ואוחזת בסכין מגואלת בדם. שרה יודעת איך זה נראה מבחינתם. היא בהחלט נראית אשמה ברצח ואם היא לא תספק להם תשובות, היא גם עלולה למצוא את עצמה בכלא. אבל אין לה תשובות עבורם כי היא לא זוכרת איך נראה הרוצח. היא היחידה שיכולה לשפוך אור על האמת, אבל למרבה הצער, מאז התאונה, היא כאמור לא זוכרת פרצופים.

מה באמת קרה שם באותו ערב נוראי שבו ג'ואנה נרצחה? את התשובה תמצאו במותחן הפסיכולוגי המעולה: "האחיות"!

איזה ספר מעולה! זה בדיוק מסוג הספרים שאני אוהבת. הוא מותח, סוחף, מסקרן ומתעתע. אמנם אני מודה שניחשתי לפחות שתי התפתחויות משמעותיות, אבל יש כאן הרבה תפניות מרתקות בספר. העלילה תזזיתית, בלי רגע אחד מיותר והיה ממש קשה להניח את הספר מהיד.

הספר מחולק לפרקים קצרים המסופרים בגוף ראשון ונעים בין ההווה והעבר. הכתיבה מצוינת והפכה את חוויית הקריאה למהנה במיוחד. אני מחכה בקוצר רוח לספרה הבא של איימי מקללן שאם יתורגם, לא מתכוונת לפספס אותו.

שורה תחתונה: מותחן פסיכולוגי מרתק ועוצר נשימה ובמרכזו חקירת רצח מזעזע שבו העדה היא גם חשודה. בגלל תאונה שעברה, היא לא מצליחה לזהות פרצופים, ועל כן, לא זוכרת את פניו של הרוצח.

351 עמודים
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
הוצאת תכלת
שנת הוצאה: 2020
                                         

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...