יום שבת, 9 בינואר 2021

האיש על החוף / קתרין סטדמן


על חוף הים באנגליה נמצא איש מסתורי שרוי על החוף ופצוע בראשו. עד ראייה מזעיק את המשטרה והם מנסים להבין מי האיש ומהיכן הוא אך האיש לא זוכר דבר וגם לא מדבר. אין עליו מסמכים, גם לא מכשיר סלולרי ולמעשה שום דבר שיכול לספק רמז לזהותו. האיש נלקח לבית החולים ושם צוות בית החולים מטפל בו וגם מנסה להבין מי הוא אותו איש חסר זיכרון.

ד"ר אמה לואיס היא נוירו-פסיכיאטרית המתגוררת בלונדון. היא מקבלת שיחת טלפון מפרופסור בעל שם שהיא מאוד מעריכה והוא מספר לה על האיש חסר הזיכרון ומבקש ממנה לטפל במקרה שלו.

אמה מאוד נלהבת מהעובדה שהפרופסור מעריך את כישוריה המקצועיים ובחר בה להיות זו שתטפל במקרה המורכב. היא מסכימה לטפל באיש בשמחה היות ומדובר במקרה שיכול להוות מקפצה לקריירה שלה. אבל אז היא מגלה שהאיש אותר על חוף הים אשר נמצא בעיירת הולדתה וכעת הוא מאושפז שם. אמה גדלה באותה עיירה ונאלצה לעזוב אותה במהירות עם בני משפחתה ואף לשנות את זהותה.

למרות החששות הכבדים הרובצים עליה, אמה מחליטה לקחת את המקרה ולטפל באיש ללא שם. כשהיא פוגשת בו האיש מזהה אותה ולראשונה הוא מוציא מילה מפיו, ואותה מילה מזעזעת את אמה ומחרידה אותה. הוא קורא לה בשמה הישן, השם אותו לא שמעה כבר 14 שנה.

אמה מנסה לפענח את מצבו של האיש המסתורי ולגלות מי הוא ומהיכן הגיע. הגעתה לעיירת הולדתה מעוררת מרבצם את שדי העבר ואמה נאלצת להתמודד עם עברה המטלטל.

איך האיש חסר השם יודע את שמה הקודם של אמה? האם הוא קשור לעבר אותו הוא ניסתה נואשות לשכוח? האם זיכרונותיו של האיש יחזרו אליו? מה קרה לאמה בעבר שאילץ אותה לשנות את זהותה יחד עם בני משפחתה?
את כל התשובות לשאלות תמצאו במותחן הפסיכולוגי המסתורי: "האיש על החוף"!

זהו ספרה השני של קתרין סטדמן שאת ספרה הקודם "משהו במים" מאוד אהבתי. אני מאוד אוהבת ספרי מתח שמצליחים להפתיע את הקורא, ספרים עם עלילה גדושה בתפניות ובמסתורין, והספר הזה בהחלט סיפק מסתורין. לא היה לי שמץ של מושג מה יקרה בהמשך הספר ועובדה זו סיפקה חוויית קריאה טובה ומרתקת. ולזה תוסיפו את כתיבתה הטובה של הסופרת ותקבלו מותחן פסיכולוגי מוצלח.

יחד עם זאת, אני אישית נהניתי יותר מעלילת ספרה הקודם. אני חושבת שזה נובע מהעובדה שהיו בעלילה דמויות שהרגשתי שקיבלו התייחסות רבה מידי מהנחוץ ומצאתי אותן פחות מעניינות ורלוונטיות.

שורה תחתונה: מותחן פסיכולוגי גדוש במסתורין על איש חסר שם שרוצה לזכור את עברו ורופאה המגיעה לאבחן את מצבו ורק רוצה לשכוח את העבר שלה.

400 עמודים
מאנגלית: דנית בן קיקי
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה: 2020

                                                           

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...