יום ראשון, 10 בינואר 2021

 איש שטח / ג'ון לה קארה


נט בן ה-47 נשוי לפרו, בעלת משרד לעריכת דין ופעילה למען זכויות האדם, ואב לסטפני הלומדת באוניברסיטה. הוא עובד בשירות הביון הבריטי ובטוח כי הקריירה שלו שם עומדת להסתיים. אבל בשיחה עם אנשי המשרד הוא מגלה כי עדיין לא מפטרים אותו. אמנם ימי הזוהר שבהם גייס סוכנים צעירים ועבד מסביב לעולם, חלפו, אך, הבהירו לו כי הוא עדיין מהווה חלק מצוות סוכני הביון, רק שלא במשרה שלה הוא קיווה. במשרתו החדשה הוא עובד עם צעירה בשם פלורנס, בחורה נמרצת וגם נמהרת. היא מובילה תכנית שאם תצא לפועל תביא לתוצאות משביעות רצון למשרד. אבל אישור התכנית מתעכב שוב ושוב.

מלבד תפקידו רב השנים בשירותי הביטחון של בריטניה, שאגב, גם אשתו, פרו, עבדה בעבר בשירותי הביון בצמוד לבעלה, נט הוא גם שחקן בדמינטון מצטיין שהביס לא מכבר את יריבו ההודי. בעת ששהה במועדון "אתלטיקוס", היכן שמתקיימים משחקי הבדמינטון, פנה אליו גבר צעיר בשם אד והביע את רצונו לשחק מולו בבדמינטון. נט, שלא הרגיש בנוח לדחות את הבקשה, הסכים לקבל את אד כיריבו במשחק. השניים החליטו על מועד, נפגשו, שיחקו, ולאחר מכן שתו יחד בפאב המועדון. המפגש הוביל למפגשים נוספים, ובכל פעם שנט ישב עם אד בפאב לאחר משחק, אד שיתף אותו בדעותיו הפוליטיות. הוא טען עד כמה שהוא לא מרוצה מהברקזיט ועל סלידתו הגדולה מטראמפ והמדיניות שלו. נט עצמו לא הגיב על דבריו של אד, רק הקשיב והנהן היות ובגדול, דבריו של אד לא נראו לו מופרכים.

אבל מסתבר שאד הוא לא בדיוק מי שהוא טוען שהוא. וכשנט מגלה את זה, הוא כבר נמצא עמוק בבוץ שממנו מאוד קשה לו לצאת.

אז מי הוא באמת אד? האם פנה לנט מלכתחילה בשל מניעים נסתרים?

תקראו את הספר ותגלו!

הספר כתוב היטב, הטקסט רהוט ושנון ולעיתים מועבר בהומור. דוגמא לכך היא פנייתו של נט ליוצרו בתלונה כלשהי בנוגע לקורותיה של דמותו. הספר מאוד אקטואלי ומעביר ביקורת נוקבת על מדיניות הברקזיט ויציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, ומערכת היחסים התלותית שנוצרה עקב כך בין בריטניה לארצות הברית. כמו כן, מועברת בצורה ברורה וחד משמעית באמצעות דמותו של אד, חוסר שביעות רצון מפעולותיו של טראמפ.

הפרקים הראשונים היו מלאים בפרטים, מה שדי הקשה על קריאה זורמת. אך, אם אתם קוראים סבלניים ולא מפריעה לכם הכניסה לפרטי פרטים, אזי תגלו כי הסבלנות לעיתים משתלמת.
העלילה מועברת בגוף ראשון באמצעות דמותו של נט אשר מגולל את השתלשלות האירועים מהיום שבו פגש לראשונה את אד, ועד שהכל הלך והסתבך.

שורה תחתונה: עלילת ריגול קצבית ומאוד אקטואלית ובמרכזה סוכן ביון בריטי המוצא את עצמו בתסבוכת אשר אליה נכנס במו רגליו. 

286 עמודים
מאנגלית: אמיר צוקרמן
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2020
                                                                               

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...