יום ראשון, 10 בינואר 2021

 בית המרגלים / דניאל סילבה


גבריאל אלון, האיש והאגדה, מי שהיה רסטורטור, מתנקש ומרגל, הפך לראש "המשרד". עוזי נבות, ראש המשרד הקודם, אמנם פינה את כסאו, אבל הוא לא עזב לשום מקום ויושב בשולחן הקרוב לאלון על מנת שיוכל להביע את דעתו על כל החלטה שאלון יקבל.

גבריאל אלון רק קיבל עליו את התפקיד בעל האחריות העצומה הזו, וכבר מתרחשים אירועים המצריכים את פעולותיו. פיגוע קטלני מתרחש בלונדון וסוכני הביון הבריטי מגיעים למסקנה כי מי שעומד מאחורי פעולת הטרור הזו הוא לא אחר מאשר מי שידוע בכינויו: צלאח א-דין. אלון ניסה לחסל את אותו טרוריסט אשר נמצא בראש רשימת המבוקשים, לפני פחות משנה. בזמנו, נשלחה למשימה סוכנת בשם נטלי מזרחי, צעירה ממוצא צרפתי השולטת בשפה הערבית. היא התחזתה לרופאה פלסטינית שהגיעה לסוריה על מנת להתנדב ופגשה בצלאח א-דין פנים מול פנים. כשהוא נפצע היא אף הצילה את חייו. היה באפשרותה להורגו, אך, בתור רופאה, מצפונה לא אפשר לה לעשות כן. בהמשך, היא כמעט ומצאה את מותה אחרי שצלאח א-דין גילה את זהותה האמיתית בוושינגטון, היכן שהוא הוציא לפועל מספר פיגועים אימתניים.

כעת, בהיותו ראש המשרד, גבריאל אלון טס ללונדון בכדי להתעדכן בהשתלשלות האירועים בפיגוע. אנשי הביון הבריטי מעדכנים אותו כי בצרפת נמצא סוחר סמים היכול להוביל לאיתורו של צאלח א-דין שבינתיים הצליח להסתתר היטב. גבריאל פונה לאיש הביון הצרפתי, ויחד עם סוכני הביון הבריטי ובהשגחת אנשי הביון של ארה"ב, הם מנסים להתחקות אחר מקום הימצאו של צלאח א-דין. מי שמצטרפים לאלון הם סוכני המשרד הישראלים מיכאל ונטלי, מי שכאמור פגשה את צלאח א-דין אישית ותוכל לזהותו בודאות. השניים מתחזים לזוג נשוי אמיד מאוד ובזבזני. כמו כן, אנשי הביון של בריטניה מגייסים למשימה סוכן ביון לשעבר שהפך למתנקש פרטי אשר עבד אצל פושע רב ממון מקורסיקה. אותו אדם משלב את כישורי העבר עם כישוריו הנוכחים ומפגין יכולות מרשימות.

הפיגוע בלונדון הוא רק ההתחלה וצלאח א-דין מתכנן פיגועי טרור הרבה יותר מחרידים שעלולים להתרחש בכל רגע. האם גבריאל אלון ושותפיו יצליחו הפעם לשים את ידיהם על אחד הטרוריסטים המסוכנים ביותר? את התשובה לשאלה תמצאו בספר המרתק: "בית המרגלים"!

איזה ספר מעולה! אני מאוד אוהבת את הכתיבה של סילבה. בכל פעם מחדש מרשים ומפליא אותי לקרוא איך סילבה מצליח לכתוב בצורה מאוד אמינה את דמותו של סוכן המשרד דאז וראש המשרד היום, גבריאל אלון. הספר כתוב היטב, הוא מאוד קולח, מרתק לכל אורכו ושנון. לסילבה יש דרך מיוחדת משלו להציג את הדמויות. לעיתים קרובות הוא לא קורא להן בשמן, אלא, מציג אותן באמצעות אזכור של אירועים שהן חוו, או מציין נקודות עיקריות בקורות חייהן.

כשקוראים את הספר, התחושה היא כמו צפייה בסרט פעולה עשוי היטב. יכולתי ממש לראות את הדמויות והתפאורה שבה הן פועלות. העלילה חובקת עולם, תזזיתית, מותחת ובלי רגע אחד מיותר.

שורה תחתונה: סילבה חוזר עם עוד ספר מרתק בכיכובו של גבריאל אלון. כעת, אלון הוא ראש המשרד, אבל אם חשבתם שהוא יבלה את רוב זמנו מאחורי שולחן, טעיתם. צפו לאקשן במיטבו!

437 עמודים
מאנגלית: טל ארצי
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2020
                                                                          
                                              

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...