יום ראשון, 10 בינואר 2021

 מת כמו שצריך / פיני אלעזרי


זהו הספר השני בטרילוגיה בכיכובו של סוכן המוסד אבנר ארליך הידוע בכינויו: עוצי, קיצור המילים "עוצמה וזעם". זהו כינוי חיבה שניתן לו על ידי עמיתיו בשל משקל של 120 קילו הבנויים בין היתר מהרבה עוצמה ולא מעט זעם. עוצמה המוכחת בפעולותיו המבצעיות וזעם, אותו הוא משגר כלפי כל מי שמעז לפגוע בביטחונה של מדינת ישראל.

מי שקרא את הספר הראשון בטרילוגיה ששמו הוא "העוצמה והזעם של אבנר ארליך", בטח יודע שארליך הכיר ד"ר ורבין והשניים התחילו במערכת יחסים. באיזשהו שלב טרוריסט מסוכן החזיק בורבין כבת ערובה וארליך הציל את חייה וכתוצאה מכך נפצע קשה וכמעט מסר את נשמתו לבורא.

אבל ארליך שרד את הפציעות הקשות והחלים מרובם. כעת, הוא חוזר עם כוחות מחודשים במטרה למנוע מפרופסור איראני מומחה לגרעין להוציא לפועל תכנית זדונית שמעמידה את עתידה של מדינת ישראל בסכנה ממשית. ארליך מתכונן למשימה שתטיס אותו לאדמתה של מדינת אויב. מי שכלל לא מרוצה מהמשימה המסוכנת של ארליך היא ד"ר ורבין המצפה לילד ולא רוצה את האבא של העובר שלה כל כך רחוק ממנה ומסכן את חייו.

ארליך הבטיח לורבין שימעיט בפעילויות בשטח וילווה את תקופת ההריון שלה, אבל לאור המצב הרגיש הוא נדרש להיות בשטח ולעמוד בראש המשימה. מטרתו של ארליך היא לחסל את הפרופסור האיראני ולשוב לארץ ולזרועותיה המחבקות של ורבין. אבל ברגע האמת, ארליך מוכיח שהוא לא רק 120 ק"ג של עוצמה וזעם. יש לו גם לב ענק המותאם לגודלו. בסופו של דבר, המשימה נכשלה והפרופסור מוצא מקום מסתור במדינה אחרת.

כעת, המשימה של ארליך היא הייתה יותר מורכבת מאחר ועליו לשים את ידיו לא רק על הפרופסור האיראני, אלא גם על קולונל במיל' העונה לשם יורי רספוטין אשר שירת בעברו ביחידת הספצאנז האכזרית. רספוטין רוקם תוכנית בשיתוף עם הפרופסור האיראני, שמעמידה את ישראל בסכנה ממשית . רספוטין הוא רוצח מסוכן אשר אחראי למותם של רשימה ארוכה של אנשים, נערות ליווי וכל מי שמפריע בדרכו.
בנוסף, רספוטין אחראי לרציחתו של סוכן מודיעין ישראלי, אשתו ובתו הקטנה. הוא רצח את הסוכן ,ששהה באותה העת באפריקה, בצורה אכזרית במיוחד ואשתו ובתו נאנסו לפני שנרצחו. האירוע עורר את זעמו של ארליך והוא רק מחכה לרגע שבו יוכל לשים את ידיו על רספוטין ולנקום בשם הסוכן הישראלי ובני משפחתו.

אבל לא מדובר כאן בנקמה אישית, אלא, בפעולה מבצעית רגישה ביותר אשר כישלון בה עלול להוביל לתוצאות קטלניות עבור ישראל.

מהי אותה תכנית זדונית של הפרופסור האיראני ורספוטין הפסיכופט? איך ישראל קשורה לכל זה? והאם אבנר ארליך יצליח לעצור את אותה תכנית בעזרת עוצמתו וזעמו?
את התשובות לשאלות תמצאו בספר המתח הסוחף: "מת כמו שצריך"!

שנה חלפה מאז שקראתי את הספר הראשון בטרילוגיה בכיכובו של סוכן המוסד אבנר ארליך ושימח אותי מאוד לחזור ולקרוא על המשך האירועים בחייו, הן בפעולותיו המבצעיות, והן בחייו הפרטיים. מאוד נהניתי לקרוא את הספר המספק חוויית קריאה נהדרת, תזזיתית ובלי רגע דל. יש פה הרבה פעולה ומתח ממש כמו סרט אקשן מוצלח.

קשה שלא לחבב את דמותו של ארליך המצטייר כטיפוס קשוח, חד, ואיך לא, מלא בעוצמה וזעם. אבל זה רק צד אחד של המטבע. כי הוא גם גבר עם לב ענק, אמיץ, חבר טוב לחבריו ואויב מספר אחד לאויביו. כל מי שמכיר אותו יודע שאפשר לסמוך על המילה שלו. הוא דעתן ולא מתבייש לומר על אשר על ליבו, גם אם דעתו מתנגשת עם דעתו של זה העומד מולו. ארליך הוא טיפוס ישיר, מהימן, פיקח, אכפתי, וכל הסובבים אותו יודעים שאם עוצי בסביבה, יש על מי לסמוך שיפעל למען ולטובת ישראל.

שורה תחתונה: אבנר ארליך, הסוכן למבצעים מיוחדים חוזר עם עוצמות וזעם רבים מאי פעם ושב להגן על ישראל, הפעם מאיום גרעיני. "מת כמו שצריך" הוא ספר מתח כמו שצריך!

453 עמודים
עריכה: עמיחי שלו
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה: 2020
                                      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...