יום ראשון, 10 בינואר 2021

 כלוב הזהב / קמילה לקברג


העלילה אשר מספרת את סיפורה של פיי, נפתחת בהתרחשות דרמטית וטראגית אשר במהלכה פיי נמצאת במחיצת שוטרים ומבכה על הטרגדיה העצומה שהתרחשה בחייה.
על מנת שנבין את השתלשלות העניינים שהובילו לטרגדיה שנחשפת לאיטה, העלילה לוקחת אותנו אחורה בזמן, לימים טובים יותר בחייה של פיי.

פיי וג'ק הם זוג נשוי ויש להם בת צעירה בשם ג'וליאן. כשהשניים רק התחילו את מערכת היחסים שלהם, הם היו מאושרים ומאוהבים. פיי עזבה את לימודיה בכדי לעזור לג'ק ולחברו הטוב להקים את החברה שחלמו עליה. היו לה כישורים עסקיים מעולים ועצותיה הניבו תוצאות מצוינות. החברה התפתחה בצורה אדירה וג'ק הפך לאדם עשיר מאוד ודמות מוכרת ובעל מוניטין.

פיי עשתה כרצונו של בעלה ודאגה לכל ענייני הבית והטיפול בביתם המשותפת. ככל שהזמן חלף, ג'ק התייחס לפיי בצורה מחפירה ובאדישות מוחלטת, והיא קיבלה את היחס הקר בהכנעה וניסתה לרצות אותו בלי סוף. אבל אז היא תפסה את ג'ק במיטתם המשותפת עם אישה אחרת, ולמרות שהייתה מוכנה להבליג על הבגידה, ג'ק ביקש להתגרש ודרש ממנה לעזוב את הבית.

פיי נותרה חסרת כל, בלי בעלה, בלי בתה, בלי עבודה וללא קורת גג. היא החליטה שגם אם היא כעת נמצאת בתחתית, מפה היא רק תוכל לטפס עד שתגיע לעמדה רמה לראש הצמרת שממנה יהיה באפשרותה לגזול מג'ק את כל מה שיש לו ובכך תממש את נקמתה הגדולה.

זאת לא הפעם הראשונה שפיי נאלצה להתמודד עם קשיים בחייה. בצעירותה, היא התגוררה באזור כפרי עם הוריה ואחיה. אז גם לא קראו לה פיי אלא מתילדה. התרחשויות טראגיות הותירו אותה לבד בגיל צעיר בלי אף בן משפחה ועם כל העיניים מופנות אליה. על כן, כשהתאפשר לה היא החליטה לעזוב את העיירה הקטנה ולעבור לעיר הגדולה כשהיא מותירה את חייה ואת שמה מאחור. היא התחילה בחיים חדשים בלי עברה האפל ועם שמה החדש: פיי.

מה פיי הסתירה בעברה? איך היא מתכוונת לנקום בג'ק? האם תצליח להוציא לפועל את תוכנת נקמתה?

את כל התשובות תמצאו בספר הנהדר: "כלוב הזהב'!

העלילה מחולקת לשלושה חלקים ונעה בין העבר – ההיכרות של פיי וג'ק, וההווה – כשפיי וג'ק הם זוג נשוי והורים לבת. בין שני קווי עלילה אלה, מוצג בפנינו סיפור העבר האפל של פיי. עבר שנחשף טיפין טיפין בהתאם להתקדמות העלילה.

כעת, אחרי שסיימתי לקרוא את הספר במלואו הגעתי למסקנה שהוא היה מרתק ומאוד מוצלח, מה שלא היה התרשמותי הראשונית ממנו היות והספר התחיל כרומן רומנטי עם מעט קטעים אירוטיים. רק בחלקו השני, העלילה צברה תאוצה באופן משמעותי ומאותו הרגע ועד לעמוד האחרון קראתי את הספר בהנאה מרובה. אני לא בטוחה שזה כל כך מדויק להתייחס לספר כאל ספר מתח מאחר וברובו הוא לא מותח. כאמור, בתחילתו הוא רומן רומנטי ובהמשך העלילה הופכת לדרמטית וסוחפת יותר ויותר.

היו בעלילה לא מעט התפתחויות מעניינות שמאוד אהבתי, גם אם היה ניתן לנחשן. בכל מקרה היה מסקרן לגלות אם החשדות שהתעוררו אצלי תוך כדי קריאה היו נכונות או לא.

שורה תחתונה: בעלה של פיי הבוגדני משאיר אותה חסרת כל ובכך, מלהיט בה את רצון הנקמה. פיי כבר לא האישה הכנועה שהייתה, והיא יוצאת לדרך חדשה שבסופה היא מצפה לראות את ג'ק בתחתית ויהי מה!

346 עמודים
מאנגלית: שאול לוין
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2020
                                        

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...