יום ראשון, 10 בינואר 2021

 לפני שהיא הכירה אותו / פיטר סוונסון


הני וולויד הם זוג נשוי ללא ילדים. הם עברו דירה והגיעו לשכונה חדשה. הני היא אומנית שיצירותיה הן לרוב אפלות ומורבידיות, אם כי, היא גם מאיירת לפרנסתה עבור ספרי ילדים בז'אנר העל טבעי. כשהייתה בקולג', הני הואשמה בתקיפה של סטודנטית אחרת שאותה האשימה במעקב אחריה ובכוונותיה לפגוע בה. הני חוותה התמוטטות עצבים לאחר מכן אובחנה כמי שסובלת מדיכאון והתקפים פסיכוטיים. מאז, היא לוקחת טיפול תרופתי בקביעות ומצבה מאוזן.

כשהשכנים מהבית שממול מזמינים את הני ולויד לארוחת ערב בכדי להכיר זה את זה, השניים מקבלים את ההזמנה ופוגשים את הזוג מת'יו ומירה. מת'יו הוא מורה להיסטוריה ומירה היא אשת מכירות הנוסעת הרבה לחו"ל בשל תפקידה.

ארוחת הערב עוברת בנעימים והמארחים מראים לשכניהם החדשים את ביתם. כשהם מגיעים לחדר העבודה של מת'יו, הני מבחינה בגביע זכייה של סייף. היא מזהה את הגביע ובטוחה שהוא היה שייך לבחור צעיר בשם דסטין שנרצח לפני שנתיים ושהמשטרה לא הצליחה לפענח את תיק הרצח שלו. בזמנו, הני הייתה אובססיבית לפרשת הרצח של אותו צעיר ולכן, הייתה מעורה בפרטי החקירה וידעה כי ביום הרצח, הגביע נעלם מחדרו של הצעיר שנרצח.

הני משוכנעת שהשכן שלה, מת'יו, הוא רוצח, במיוחד אחרי שהיא מגלה שמת'יו לימד בתיכון שבו דסטין למד. היא משתפת את בעלה במסקנותיה, אבל לאור הבעיות הנפשיות שלה, הוא לא מאמין לדבריה וחושד שהיא שוב חווה התקף פסיכוטי. הני מתעקשת ליידע את המשטרה, אבל כשהיא עושה זאת, גם הם לא לוקחים אותה ברצינות.

בינתיים, הני מחליטה לקפוץ לבקר את שכנתה מירה ומבקשת ממנה לראות שוב את ביתה בתירוץ של רעיונות עיצוב שהיא בודקת. מירה מראה לה את הבית כולו וכשהן מגיעות לחדר העבודה של מת'יו, הני מגלה שהגביע כבר לא נמצא שם. היעלמות הגביע מביא אותה למסקנה שהיא לא טעתה בחשדותיה כלפי מת'יו ואין לה שום כוונה לעזוב את הנושא עד שתגיע לחקר האמת.

האם הגביע שהני ראתה בחדר העבודה של מת'יו באמת שייך לצעיר שנרצח, מה שיצביע על היותו של מת'יו רוצחו? או שמא מדובר בדמיונה של הני המושפע מתגובות פסיכיאטריות?

את התשובות תוכלו למצוא במותחן הפסיכולוגי המרתק "לפני שהיא הכירה אותו"!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר. כבר בפרקים הראשונים התשובה לשאלה האם מת'יו הוא רוצח או שמא הני טועה, נחשפת די מהר. כלומר, הקורא יודע כבר בהתחלה אם מת'יו הוא הרוצח או לא. אבל גם אם אתם חושבים שכל האמת נחשפה ואין עוד שום דבר שיפתיע אתכם, תחשבו שוב! הספר הזה הוא בהחלט תיבת הפתעות וזה מה שכל כך טוב בו. הוא בכלל לא צפוי ובפרקים המתקדמים צפויה לכם תפנית חדה בעלילה שאני אישית לא ראיתי אותה מגיעה.

הכתיבה בספר טובה מאוד ומדרבנת להמשיך ולקרוא. המתח נשמר לכל אורך הספר וכאמור, צפו להתפתחויות בלתי צפויות!
העלילה מחולקת לשלושה חלקים והפרקים קצרים ומועברים בגוף שלישי, מלבד קטעים בודדים של אחת הדמויות המסופרים בגוף ראשון.

שורה תחתונה: מותחן פסיכולוגי מרתק, מתעתע ואפל שישאיר אתכם דרוכים עד לפרק האחרון! 

336 עמודים
מאנגלית: טלי כ"ץ
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה: 2020
                                            

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...