יום ראשון, 10 בינואר 2021

 חתן הפרס / יעל טבת קלגסבלד


עלילת הספר נפתחת בנס שהתרחש בחייה של ענת אדר, רווקה המתגוררת בתל אביב ועובדת במערכת של עיתון מוכר. אתם בטח סקרנים לדעת איזה נס התחולל בחייה. אז הנס הוא שארוסה ביטל את חתונתם ימים ספורים לפני מועד החתונה. למה זה נס? כי זה מה שכל הסובבים אותה טענו. אביה, נוגה אדר, מחזאי מפורסם ומוערך, הצהיר בפני בתו עד כמה שביטול החתונה נפלא עבורה וכי היא ניצלה מצרות צרורות. גם אמה, הילה, חיזקה את דברי בעלה ובירכה על הביטול. שני, חברתה הטובה של ענת הסכימה וטענה שהמזל הוא כולו שלה על שלא התחתנה עם המבטל השפל. אפילו אחותו של הארוס לשעבר הצדיקה את כל השאר.

וכך מתחילה העלילה, בביטול חתונה אשר מסתבר שזה בעצם דבר חיובי. ענת מצידה התקשתה למצוא את החיוביות שבדבר והיא הייתה שבורה מהנטישה.

אבל ביטול החתונה הוא רק ההתרחשות הראשונה מתוך שלל התרחשויות מסעירות שקרו בחייה. ענת רבה עם שני, חברתה הטובה והנתק ביניהם הפך לבלתי הפיך. והתרחשות נוספת אשר הפכה את חייה וחיי כל משפחתה היא השבץ שחטף אביה המחזאי. אירוע ששינה את חייהם מן הקצה אל הקצה.

ולמרות כל האירועים הללו, ענת והסובבים אותה בוחרים לראות את חצי הכוס המלאה. הם פרקטיים ומציאותיים אך גם אופטימיים וחיוביים.

הכתיבה בספר היא רהוטה והעלילה מועברת בשפה יפה וגם תיאטרלית, ולמרות שחלק גדול מהנושאים בספר הם מאוד רציניים, הנימה היא לעיתים מבודחת עם קמצוץ של ציניות במקומות הנכונים.

אהבתי מאוד את דמותו של נוגה אדר אשר כבר בהצגתו מבחינים עד כמה שהוא יחיד ומיוחד. הרי לא שומעים על גברים רבים העונים לשם "נוגה". גם אופיו ייחודי ביותר. הוא אולי עושה רושם של טיפוס קשוח, אבל הוא בעצם אדם רגיש ואכפתי. המחזאי הוא טיפוס מוכשר ויצירתי, פעלתני שאוהב להיות במרכז העניינים. יש לו מה לומר בכל נושא ובכל תחום והוא גם אוהב להשמיע את קולו.

הספר מדבר על מערכות יחסים בין הורים וילדיהם, על זיכרונות ורגעים מכוננים במהלך החיים. ועל חברויות ואכזבות והיכולת לשכוח ולסלוח.

שורה תחתונה: סיפורה של ענת אדר, בתו של מחזאי עם רקורד מפואר. ענת ננטשת רגע לפני חתונתה וזה רק האירוע הראשון מבין שלל אירועים שאת חייה מטלטלים.

270 עמודים
עריכה: עלמה כהן-ורדי
הוצאת כנרת זמורה
שנת הוצאה: 2020
                                             

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...