יום ראשון, 10 בינואר 2021

 סיפורים מחייהם של גרושים וגרושות / שולה קסם שירן


זה לא סוד שמוסד הנישואים כיום הוא אינו כתמול שלשום. הזוגות לא ממהרים להתחתן, ואם כבר התחתנו, פירוק החבילה מבוצע ביתר קלות בשונה מפעם. אם בעבר היו זוגות אשר נשארו ביחד בשביל ולמען הילדים, הרי שכיום נראה כאילו קל יותר לפרק את החבילה ולצאת לדרך חדשה. דרך שבה האדם יוכל להגשים את חלומותיו ולאתגר את עצמו.

בספרה, שולה קסם שירן מביאה את סיפוריהם של גרושים וגרושות כשבכל סיפור מתגלים התחושות, הלבטים, הספקות, והפחדים של אלו שהחליטו להתגרש. יש ביניהם מי שמתחרטים על הצעד שעשו, ויש כאלה שלטענתם התמהמהו בהחלטתם ונשארו במערכת יחסים ללא אהבה למען ילדיהם, ורק שאלו הגיעו לבגרות, העזו לעשות את הצעד הבלתי נמנע ולצאת לדרך חדשה.
הכותבת גם משתפת בגירושים שלה אחרי נישואים ארוכים וילדים משותפים, והאופן שבו התמודדה עם המצב החדש שנוצר בחייה. רגעי הבדידות והקושי בחיי היום יום.

ספר זה הכתוב בצורה מעניינת וקולחת מיועד לגרושים וגרושות ולכל מי שמרגיש ספקות בנוגע למקומו בחיים ומעוניין לבחון אפשרות לגירושים וליציאה לדרך חדשה. וכמו שאומר הביטוי: "אין חכם כבעל ניסיון".

להיות גרוש או גרושה מסתבר זה לא עניין של מה בכך. האדם מפסיק בבת אחת לחיות בזוגיות וצריך להתרגל לחיים לבד. מצד אחד, נפתח בפני הזוג המתגרש מסלול חדש לצעוד בו ולחפש אחר האושר האמיתי. אך, הגרוש או הגרושה יאלצו לדאוג לדברים שלא דאגו להם לפני הגירושים כמו הכנת ארוחות בכוחות עצמם, עשיית טסט לרכב או טיפול במוסך, החלפת מנורה, עריכת חוזים וכו'

גירושים גם יוצרים בפני הגרוש והגרושה חששות מול התנסות חדשה, היות והם נכוו כבר פעם אחת וחוששים לחזור על אותה הטעות פעם נוספת. אחרי טלטלת הגירושים קשה לתת אמון באדם חדש. יש מי שמוצאים את עצמם בסופו של דבר לבד ויש מי שהתמזל מזלם ומצליחים למצוא אהבה בפרק ב' שלהם.
האנשים בפרק ב' הם כבר לא אותם אנשים שהיו בתחילת נישואיהם הראשונים. הם בוגרים יותר, אולי פחות צעירים, אך לימודי ניסיון ועל כן, יש להם את הכלים שיקלו על עתידם.

אך, יחד עם הניסיון מגיעים גם הקשיים. יש לא מעט מקרים שבהם זוג נמצא בפרק ב' בחייו, ונוצרים חיכוכים בין האישה הראשונה והשנייה או בין האישה השנייה וילדי בן הזוג מהנישואים הקודמים. אירועים אלו מעכירים את אווירת חיי הנישואים וגורמים לריבים וכשלים.

גרושים וגרושות אשר מנסים למצוא בן או בת זוג חדש, לעיתים מפחדים להישאר לבד ועל כן מתפשרים, העיקר להיות בזוגיות. אבל הם שוכחים שמה שהוביל לגירושיהם מלכתחילה הוא למעשה חוסר רצונם להתפשר ולהיכנע לרצון האחר. הרי שאם בזמנו היו מתפשרים, לא היו מוצאים את עצמם גרושים. זהו בהחלט חומר למחשבה עבור כל הגרושות והגרושים באשר הם.

כשיוצאים לדרך חדשה, חשוב להפיק לקחים מהעבר על מנת שיהיה ניתן לשפר ולהשתפר בעתיד ולא לחזור על אותן הטעויות. והכי חשוב, לא לוותר על האושר האישי ולא לוותר על עצמך.

הכותבת הינה יועצת ומנטורית לזוגיות, מומחית למערכות יחסים ולתקשורת בינאישית ומנחת קבוצות מוסמכת בתחום הזוגיות והמשפחה. הסיפורים המובאים בספר מבוססים על מחוויות שהגרושים והגרושות שיתפו במפגשים עם הכותבת.

321 עמודים
הוצאת סער
שנת הוצאה: 2019
                                          

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תכלת שחורה

תכלת שחורה / נטלי בירקן תכירו את שירה. היא עברה טלטלה בחייה כשבעלה האהוב, ארז נפצע אנושות במהלך שירותו במילואים והפך לסיעודי. הוא אינו מתקשר...