יום שבת, 9 בינואר 2021

 בנותיו של שומר המגדלור / ג'ין פנזיוול


העלילה מספרת את סיפורה של קשישה בשם אליזבת ליווינגסטון המתגוררת בבית אבות. בצעירותה, היא ואחותה התאומה, אמילי, התגוררו באי פורפרי שבימת סופיריור. הן היו בנותיו של שומר המגדלור והתגוררו עם הוריהן ועם שני אחים גדולים בבית הצמוד למגדלור.
מורגן היא נערה מתבגרת אשר מתגוררת עם משפחת אומנה. בעקבות ציור גרפיטי שציירה, היא נשלחה לבצע עבודות שירות בבית האבות שבו שוהה אליזבת.
מורגן פוגשת באליזבת וזו מבקשת ממנה להקריא לה יומנים ישנים אותם כתב אביה, שומר המגדלור. ראייתה של אליזבת ניזוקה והיא כמעט ואינה רואה דבר, ומורגן מתחילה לקרוא ביומנים ולתדהמתה הרבה היא מגלה כי פרטים מסוימים ביומן מתקשרים לחייה. ככל שמורגן מתקדמת בקריאתה, כך נחשפים יותר ויותר סודות והתפתחויות בלתי צפויות.
מה תגלה מורגן בין דפי היומן הישן? מה תספר לאליזבת ואיך הכתוב ביומן מתקשר לחייה שלה?
את כל התשובות תוכלו למצוא בספר המרתק: "בנותיו של שומר המגדלור"!
איזה קסם של ספר! התמוגגתי מכל פרק ופרק שקראתי. הכתיבה נהדרת, קולחת ומאוד זורמת. הדמויות כולן מרתקות ומקסימות ומצאתי את עצמי נסחפת בעלילה הנפלאה כבר בעמוד הראשון. זה מסוג הספרים שפשוט לא רוצים לסיים אותם בשביל שיהיה ניתן להמשיך וליהנות מהסיפור הנפלא.
הספר מורכב משלושה חלקים והפרקים שהינם קצרים הוצגו משתי נקודת מבט. נקודת מבטה של אליזבת ונקודת מבטה של מורגן. שתי הדמויות הללו הציגו את העלילה בקולותיהם הייחודיים והפכו את הסיפור לחוויה מיוחדת במינה.
למי שמתכוון לקרוא את הספר אני מאוד ממליצה לא לקרוא את התקציר שבכריכה האחורית ופשוט להיסחף עם העלילה ולגלות בעצמכם את כל הסודות שמתגלים בזה אחר זה. אחרי שתסיימו לקרוא את הספר, רק אז תרשו לעצמכם לקרוא את הכריכה האחורית ותבינו למה היה כדאי לוותר על קריאת התקציר לפני כן.
הסופרת קיבלה השראה לכתיבת הסיפור הנהדר הזה מסיפור אמיתי על יומנים של שומר מגדלור שאותרו ואף הועברו לתצוגה במוזיאון.
שורה תחתונה: סיפור יפהפה על שתי אחיות ועל ימת סופיריור הגדושה במסתורין וסודות. מומלץ בחום!

311 עמודים
מאנגלית: יסמין קלין
תכלת הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2019 
                                                         

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסוררות

הסוררות / אמיליה הארט רומן הביכורים הנפלא הזה היה עבורי הפתעה מקסימה. כשקראתי על העלילה הסתקרנתי מכך שהספר מדבר על נשים שמגיעות משלוש תקופות...