יום שישי, 19 בפברואר 2021

 המסע של צילקה / הת'ר מוריס


זהו סיפורה של צציליה "צילקה" קליין, צעירה יהודייה מסלובקיה אשר בהיותה בת 16, נלקחה למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו ושם שרדה תקופה של שלוש שנים קשות מנשוא. מפקד המחנה הבחין בצילקה ודי מהר היא הבינה מה המחיר הכבד שעליה לשלם בכדי לשרוד את התופת ולהימנע ממוות.

עם שחרור המחנה, צילקה מוצאת את עצמה שוב אסירה, הפעם היא נשלחת למחנה עבודה בגולג וורקוטה שבסיביר לאחר שהואשמה בשיתוף פעולה עם הנאצים ונגזרו עליה 15 שנות מאסר. צילקה נאלצת להתמודד עם הקשיים בגולג, הקור הבלתי נסבל, התנאים הירודים, המחלות, האיומים ושלל הסכנות והזוועות הצפויות לה במחנה הסיבירי. היא שרדה את התופת של אושוויץ וכעת היא שוב צריכה להיאבק ולנסות ולשרוד.

בגולג, צילקה מוצבת בצריף עם אסירות נוספות. היא לא מדברת כלל על עברה ולא משתפת בסיפורה. למרות גילה הצעיר, צילקה היא בחורה חזקה ואמיצה שלמרות כל שעברה, היא לא מוכנה להיכנע. צילקה היא שורדת!

איזה ספר נהדר! מסוג הספרים שלא ניתן לעזוב מרגע שמתחילים לקרוא. אחרי שהצליחה לרגש עם סיפורו של "המקעקע מאושוויץ", הסופרת הת'ר מוריס חוזרת עם סיפורה העוצמתי של צילקה. סיפור מצמרר ומטלטל שאי אפשר להישאר אדישים אליו. יש קטעים קשים, במיוחד אלו המובאים כפלאשבקים של צילקה מקורותיה באושוויץ, וגם קטעי פלאשבק מהעבר המאושר של צילקה לצד משפחתה, עבר הנראה לה כל כך רחוק.

העלילה מבוססת על סיפורה האמיתי של צילקה, אך, משלבת בתוכה גם עלילה דמיונית ודמויות מדומיינות שאותם הסופרת מצליחה לרקום לסיפור מטלטל, סוחף ונוגע ללב. בספרה הקודם, הופיעה צילקה כדמות משנית בספר, וכעת, סיפורה המרתק קיבל את כל תשומת הלב הראויה.

שורה תחתונה: המסע של צילקה הוא סיפור מרגש ומצמרר שעליו אסור לכם לוותר!

359 עמודים

מאנגלית: דקלה פרידמן

הוצאת שוקן

שנת הוצאה: 2021

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...