יום שבת, 20 בפברואר 2021

 סוסים איטיים / מיק הרון



הכירו את בית סלאו, המקום אליו מגיעים אנשי סוכנות הביון הבריטי הכושלים ביותר. יש מי שמעל באמון הארגון, יש מי שהתמכר לטיפה המרה, ואחר ביצע עבירה חמורה שיכלה לעלות בחיי אדם. אותם סוכנים שכשלו בתפקידם משלל סיבות ולמעשה נזרקו לבית סלאו מכונים "סוסים איטיים", ואם באיטיות מדובר, הרי שסלאו זה המקום המתאים והנבחר.

בית סלאו הוא למעשה הדרך האלגנטית להראות לסוכנים את דרכם החוצה, מתוך אמונה שבסופו של דבר הסוכנים בעצמם יחליטו לקחת את רגליהם ולברוח כמה שיותר רחוק ממקום הצבתם החדש.
מי שעומד בראש בית סלאו הוא ג'קסון לאמב, טיפוס גס רוח וערמומי שאופיו לטוב ולרע נחשף במהלך העלילה. סיבת שליחתו של לאמב לבית סלאו היא מסתורית וידועה רק לו.

הסוכנים לבית סלאו מתעבים כל רגע שלהם שם, וכל תקוותם היא להוכיח את עצמם, להראות את ערכם ולשוב לסוכנות הביון שברג'ינטס פארק שבה באמת פועלים בשטח תוך כדי סיכוי החיים, ולא רק מעבירים את הזמן במשרד בעבודות משמימות.

כשצעיר בן 19 נחטף, וחוטפיו מפרסמים באינטרנט סרטון לפיו בעוד 48 שעות תתבצע הוצאה להורג בשידור חי באמצעות עריפת ראשו של הצעיר, הסוכנים לבית סלאו להוטים להיות אלו אשר יצילו את חייו של הצעיר, ובכך, יוכיחו את איכותם ומי יודע, אולי יוכלו לשוב לסוכנות ברג'ינטס פארק ולהיכנס בדלת הראשית ובראש מורם.

אבל אל להם למהר ולהסיק מסקנות כי הדברים הם כלל לא כפי שהם נראים. בפרשת החטיפה רב הנסתר על הגלוי וכשהאמת תיחשף בפניהם, הרבה אנשים הולכים להיות מופתעים.

מי הצעיר שנחטף ומי הם חוטפיו? והאם הסוסים האיטיים יצליחו לפעול מהר? תקראו את הספר ותגלו!

מאוד נהניתי לקרוא את הספר. הכתיבה מעולה, שנונה, גדושה בהומור בריטי ומתובלת בציניות. העלילה קצבית ומהנה ובלי רגע דל. פשוט לקרוא ולהתמוגג מכל פרק ופרק.

זהו הספר הראשון מתוך סדרת הספרים של בית סלאו, כך, שלמרבה השמחה צפויים עוד ספרים. כולי תקווה שגם הספר הבא יעמוד ברף הגבוה שהציב הספר הזה. בהחלט יש למה לצפות!

שורה תחתונה: אולי אין סוסים שמדברים עברית, אבל יש סוסים איטיים הלהוטים לצאת כמה שיותר מהר מבית סלאו.

339 עמודים
מאנגלית: נעה שביט
הוצאת לסה ספרות צפונית
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...