יום רביעי, 24 בפברואר 2021

 הקברט של חייו / דורון דרמון


תחילת העלילה מתרחשת בפריז בימים של לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה. מרק ואנט אופנהיימר הם זוג צעיר אשר עזבו את פולין בשל אי הודאות ששררה במדינה והחליטו להגר לפריז במטרה לפתוח בחיים חדשים וטובים יותר. המשפחה גרה באזור הבוהמי של פריז, אנט עבדה כתופרת ומרק עבד במפעל בית דפוס. לשניים שהינם יהודים, נולדו שני ילדים: אוליביה ולוראן.

בבניין מגוריהם התגוררה מהגרת איטלקייה בשם הלנה פטוצ'ילי. הלנה הגיעה לפריז לבדה כשהיא חולמת להפוך לשחקנית מצליחה. אך, המציאות מציבה בפניה מסלול חיים שונה מחלומותיה והיא מוצאת עבודה במועדון לילה ובמהרה הופכת לרקדנית הראשית במופעים הליליים. יופייה המהפנט והכריזמה שלה הופכים אותה לדמות מבוקשת ונחשקת, גם על ידי הקצינים הגרמנים שהוקסמו מיופייה.

כשהגרמנים משתלטים על פריז, מרק ואנט מבינים כי חייהם בפריז כבר אינם בטוחים. הם חוששים לגורלם ולגורל ילדיהם הצעירים. הלנה, אשר הייתה מיודדת עם משפחת אופנהיימר והייתה אהובה על בנם הבכור אוליביה וגם אהבה אותו בכל ליבה, הבינה את המצוקה שבה נמצאים המשפחה. היא דאגה לשלומם והייתה נחושה לעזור להם לצאת מפריז בבטחה, גם אם יהיה עליה להתחבב על הנאצים לשם הצלחת תוכניתה.

אבל לגורל תוכניות אחרות לגמרי, והלנה מוצאת את עצמה בסיטואציה קשה ומטלטלת. היא לוקחת על עצמה את האחריות להגן על הילדים אוליבייה ולוראן, גם אם בדרך היא מסכנת את חייה ונאלצת להתמודד עם מצבים קשים במיוחד.

מה יעלה בגורלם של בני משפחת אופנהיימר? האם הלנה תצליח להגן על ילדי המשפחה אותם היא אוהבת כאילו היו ילדיה? את כל התשובות תמצאו בספר המרגש: "הקברט של חייו"!

איזה ספר נפלא! מאז ומתמיד מאוד אהבתי לקרוא ספרים אשר עלילתם מתרחשת בתקופת מלחמת העולם השנייה. הספר הזה הצליח לגעת בלב ולרגש עד מאוד! היה קשה להניחו מהיד מהרגע שהתחלתי לקרוא בו ואת הפרקים האחרונים קראתי עם דמעות בעיניים. העלילה מאוד טובה, סוחפת ומרתקת ומתארת עם המון רגש סיפור על אישה נחושה ואמיצה שפעלה בגבורה בכדי להציל שני ילדים יהודיים צעירים בשל רגש טהור של אהבה ומתוך דאגה אמיתית, הקרבה ונתינה.

שורה תחתונה: זהו סיפורה מלא הרגש של הלנה שבלילות רוקדת בקברט ומחלקת חיוכים ללקוחות, ביניהם קצינים בכירים גרמניים, ובימים מוכנה להקריב את חירותה בכדי להגן על הילדים היקרים לליבה. ספר נהדר ומומלץ!

226 עמודים
עריכה: מיה קינן
הוצאת אופיר ביכורים
שנת הוצאה: 2020

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...