יום שישי, 18 ביוני 2021

מופע האיחוד

מופע האיחוד / גיא באום


תכירו את גיבור הספר, רווק חסר שם עם לב שבור בעקבות אהבה נכזבת. כשמתפרסמת ידיעה על מופע איחוד של להקת הביטלס, חברו הטוב, תום, ממש להוט לרכוש כרטיסים למופע. אבל גיבור הספר חסר השם יותר ריאליסטי ומבין שלהשיג כרטיסים להופעה הכי מבוקשת ביקום היא משימה בלתי אפשרית.

אלא אם כן...אתה הזוכה בתחרות היופי שעומדת להתחיל את שידוריה. תום מנסה לשכנע אותו להתמודד בתחרות וטוען כי יש לו סיכויים טובים לזכות בה. לא מדובר בתחרות של יופי חיצוני, אלא בתחרות של יופי פנימי הבוחנת את איכויותיו ומעלותיו של כל מתמודד בתחרות.

הוא ממשיך להתלבט אם להירשם לתחרות. מצד אחד, הוא לא מתלהב מחשיפה, ומאז שאהובתו דפנה כבר לא איתו מצב רוחו ירוד וביטחונו העצמי פחת. אבל מצד שני, יש גם צד חיובי לחשיפה, כמו, פרסום החברה שלו ברבים, חברה בשם "כל ההתחלות קלות" המעודדת אנשים להגשים את חלומותיהם ולהתפתח.

בכדי לקבל החלטה בנוגע להשתתפות בתחרות ומה עליו לעשות בכדי לזכות, הוא מתייעץ עם האנשים הסובבים אותו, שומע את דעתם, מקשיב לעצותיהם ומגיע למסקנותיו.

האם יצליח בסופו של דבר להשיג את הכרטיסים הכל כך מבוקשים? האם זה הפרס הכי גדול ומשמעותי שיש? תקראו את הספר ותגלו!

הספר כתוב בשפה פשוטה ובגובה העיניים והחשש שלי כי העלילה תעסוק בהרבה רוק התבדה. משמע, גם אם אתם לא חובבי רוק, אין לכם סיבה להירתע מהספר. הרעיון של תחרות יופי שבה הקריטריונים הם שונים לגמרי מאילו שאנו מכירים במציאות מעוררים עניין ומחשבה. תארו לכם עולם שבו מייחסים יותר חשיבות לערכים ולאופיו של האדם מאשר לחיצוניותו ולדימוי הגוף. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי.

יחד עם זאת, העלילה לא הצליחה לסקרן אותי מספיק. אולי לאור שיחותיה של הדמות המרכזית עם דמויות אחרות על דברים העומדים ברומו של עולם. גם נושא האומנות קיבל במה נרחבת ואני לצערי לא ממש מתעניינת בתחום הזה. אבל זוהי רק דעתי האישית ואולי אתם תרגישו אחרת לגמר ותיהנו הרבה יותר מקריאת הספר שאותו מגדיר הכותב גיא באום כרומן אומנותי פילוסופי.

266 עמודים

עריכה: הלנה מגר-טלמור
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...