יום ראשון, 20 ביוני 2021

רצח בשטיבל

רצח בשטיבל / אודי אבן


עלילת הספר מתרחשת ברובה ב"סניף" שהינו סמינר שאליו נשלחים תלמידים בעייתיים מהמגזר החרדי, אלו שלא התקבלו לסמינרים המובחרים השונים בשל מגוון של קריטריונים וסיבות כמו למשל בעיות התנהגות חמורות. שניים מהתלמידים שעליהם מסופר בהרחבה ומוצג סיפורם האישי הם אבי שפירא אשר הפך לנער מאוד שקט ומסוגר לאחר שאיבד את אימו, ושמעון אבוקסיס אשר מצא את עצמו בסניף אחרי שהואשם בהטרדה מינית ובשל הפרעות נפשיות.

שפירא ואבוקסיס, אשר בסניף נקראים רק בשם משפחתם כנהוג כלפי כל הנוכחים במקום, הם שותפים לחדר. השותף השלישי שלהם בחדר הוא לובין, צעיר הסובל מבעיות נפשיות קשות הגורמות לו להתנתק מסביבתו לעיתים קרובות.

מרתה היא פסיכיאטרית העובדת בסניף, נפגשת עם התלמידים הבעייתיים, ופועלת בכדי לאבחן את מצבם ולמצוא דרך לעזור להם. משיחותיה עימם היא לומדת להכיר אותם לעומק ולהבין את מקור בעיותיהם ובהתאם, נוקטת בפעולות אשר אמורות לשפר את מצבם.

סמינר "הסניף" הוא בבעלותו של אהרון חמולניק, והמשגיח של הישיבה הוא חתנו, ברנדווין, ששואף לתפוס את מקומו של חמולניק ולקבל את התפקיד של מקבל ההחלטות. אבל לפני שהוא מספיק לממש את שאיפתו, ברנדווין נרצח. מישהו דקר אותו עשרות פעמים וגופתו נמצאה חסרת חיים כשהוא מתבוסס בדמו.

החוקר הפרטי צבי פוגל נקרא על ידי אלמנתו של ברנדווין לחקור את רצח בעלה. פוגל אוסף את כל המידע הרלוונטי לצורך חקירתו המעמיקה. המידע כולל גם דפים שאותם כתבו שפירא ואבוקסיס ואיורים בלתי מובנים של לובין. הוא מקווה שדרכם הוא יוכל להביא לחשיפה מלאה של פרשת הרצח ולספק לאלמנתו של ברנדווין את התשובות שלהן היא נואשת.

רבים הם האנשים שלא חיבבו את ברנדווין, כל אחד ממניעיו וסיבותיו. על כן, ישנם לא מעט חשודים אפשריים במעשה, אך, רק בסופו של הספר תתברר השתלשלות האירועים שהובילה להירצחו של ברנדווין ושל דמות נוספת.

מי רצח את ברנדווין ולמה? ומי היא הדמות הנוספת שתמצא את מותה? את כל התשובות תמצאו ברומן הבלשי: "רצח בשטיבל"!

מדובר ברומן בלשי מרתק וקצבי המספק הצצה למגזר החרדי. הוא משלב בתוכו מושגים שבהם החרדים משתמשים בחיי היום יום, ומתאר את ההתנהלות במגזר, כמו נושא העדות שהינו מכריע בעת קבלת ההחלטות, החשיבות של הרקע המשפחתי שממנו מגיע המועמד לקבלה בסמינר ואת האופן שבו מסתכלים על חוזרים בתשובה.

הסיפור אשר כתיבתו מאוד קולחת, מועבר באמצעות נקודת מבטן של ארבע דמויות מהספר, כשלכל אחת מהדמויות שפה משלה ודרך שונה לבטא את תחושותיה ודעותיה. כתיבה זו המציגה רמות שפה שונות, מעוררת עניין לאור השינויים המשמעותיים המתקיימים בין כל דמות ודמות.

שורה תחתונה: "רצח בשטיבל" הוא רומן קצבי ומותח אשר רק בסופו פרשת הרצח תתפענח!


201 עמודים
הוצאה עצמית
שנת הוצאה: 2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...