יום שלישי, 22 ביוני 2021

בנחישות

בנחישות / מיכאל מיקי אלחייני

הופכים חלומות למעשים


הספר מורכב מאוסף של זיכרונות וחוויות אישיות של הכותב לאורך השנים. האירועים שהתרחשו בחייו נשזרים בקורותיה של מדינת ישראל ובתהליך צמיחתה.

בפרק הראשון בספר מיקי משתף בקורותיו בצנחנים ומספר על לוחמי פלוגה ד של צנחנים ממחזור מאי 1976 אשר נספו בהתרסקות מסוק בתרגיל אימונים בבקעה, ב-10 במאי 1977. מיקי היה אמור לעלות לאותו מסוק שהתרסק ,אך, הוא הוחלף על ידי מפקדו בחייל אחר ובכך ניצלו חייו.

באחד מפרקי הספר מיקי מציג דוגמאות שונות מחייו על מנת להמחיש את העובדה כי גורלו של אדם נקבע בשבריר השנייה. ישנם מצבים בחיים שעליהם אין לנו שליטה, והמסקנה היא שהגורל גדול מאיתנו. דוגמא לכך היא האופן שבו ניצל מהתרסקות המסוק בעקבות החלטת מפקדו, החלטה שאינה תלויה בו.

מיקי מספר על פרוץ מלחמת ששת הימים שתפסה אותו בכיתה בירושלים בעת שלמד עם חבריו ללימודים. מיד עם הישמע הצפירות הרועמות, כולם מיהרו למקלטים. אביו של מיקי שגויס לצבא, הגיע לבית הספר במדיו ועם קסדה ובנוסף קסדה עבור בנו. למרות האיסור לצאת משער בית הספר אביו לקח את מיקי והשניים רצו אל עבר הבית ותוך כדי חומקים מפגזים שנופלים מסביבם ובקרבתם.

מלבד זיכרונותיו מימי ילדותו, מיקי מספר על הוריו שעלו לארץ ממרוקו ועל משפחתו המורחבת. הוא משתף בחוויותיו הרבות בירושלים, מקום מגוריו בצעירותו. בהמשך ולאור שירותו בכוחות הביטחון, הוא עבר לעיר נתניה שהפכה לביתו החדש וגם לה הוא הקדיש פרק בספרו.

אגב שירותו בכוחות הביטחון, ב-2006 הוא סיים את שירותו בצה"ל, בימ"מ ובמשטרת ישראל, אחרי 28 שנות שירות שבמהלכם חש סיפוק רב. עם פרישתו יצא לדרך חדשה באזרחות שהתחילה בלימודי תואר שני במדעי היהדות ובלימודי ארץ ישראל במכון שכטר בירושלים.

את קורותיו מלוות תמונות מאלבומו האישי. תמונות מהצנחנים, תמונות משפחתיות, תמונות שלו כמדריך בבית ספר לכושר מבצעי של משטרת ישראל ועוד.

הספר כתוב בצורה ברורה ובגובה העיניים ומכיל תובנות לחיים.

150 עמודים
עריכה: מיכל שרון
הגהה: נועה נתנאל
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...