יום חמישי, 24 ביוני 2021

הצד השני

הצד השני / אבי הולצמן


העלילה מספרת את סיפורה של משפחה ישראלית, הורים, שלוש בנותיהם וגם כלבה אחת, הנוסעים לצפון הארץ בכדי להעביר את הסופשבוע בצימר. אב המשפחה נוהג ברכב והם נכנסים למנהרה אשר מקרבת אותם ליעדם הנחשק.

אבל לצימר הם לא מגיעים...

כבר ביציאה מן המנהרה הם מבינים כי משהו אינו כשורה. הטלפונים הסלולריים של כולם הפסיקו לפעול ומשהו באווירת המקום שבצדה השני של המנהרה, שונה ומוזר.

למרבה התדהמה, המשפחה מגלה שהם אמנם נמצאים בצפון הארץ אבל חזרו אחורה בזמן לשנות ה-70. הגילוי מבהיל ומדאיג אותם והם מתקשים להאמין שהם אכן נסעו בזמן. המשפחה אט-אט מצליחה להשתכנע באמיתות התופעה הבלתי נתפסת. אז איך נראית בעיניהם המדינה לפני 50 שנה? בעוד שבשביל הבנות מדובר באורח חיים חדש, הזוי ומפתיע, בשביל הוריהם הרי שמדובר באווירה נוסטלגית ובניחוחות וטעמים של פעם.

היות והמשפחה הגיעה מהעתיד - שנת 2020 , האם ביכולתה להשפיע ולשנות אירועים גדולים כמו למשל מלחמה? האם ניתן להשתמש בכוח הידע שברשותם ולשנות את ההיסטוריה? תקראו את הספר ותגלו!

ממש נהניתי לקרוא את הספר! מרגע שהתחלתי בקריאתו המשכתי לקרוא ברצף עד לעמוד האחרון. העלילה המשתייכת לז'אנר המדע הבדיוני, כתובה היטב, מאוד מעניינת ומרתקת, ומספקת חומר למחשבה אודות ההשלכות של ההתפתחות הטכנולוגיה על חיינו.
בעבר כשהאנשים לא היו צמודים לטלפון הסלולרי שלהם בכל רגע נתון, התקשורת הבין אישית הייתה הרבה יותר אופטימלית והיינו מקשיבים אחד לשני ומסתכלים זה על זה במקום להסתכל על מסך הסלולר. כל הדברים החשובים בחיים מתרכזים במכשיר אחד קטן שבלעדיו התחושה שנוצרת היא תחושה של חוסר אונים וקושי לפעול בלי האינטרנט וכל המידע הטמון בסלולר. אפילו מספרי טלפון הפסקנו לזכור בעצמנו ואנו מסתמכים יותר ויותר על האמצעים הטכנולוגיים, עד שבלעדיהם אנו חשים אבודים.
זהו ספר הביכורים של אבי הולצמן, דבר שכלל לא הורגש בכתיבה שהייתה בעיני מאוד טובה וקולחת ואשמח בהחלט לקרוא בעתיד ספרים נוספים שלו.

שורה תחתונה: סופ"ש בצפון הופך למסע בזמן גדוש בנוסטלגיה וגם בתובנות על מה שהיה, מה שנהייה ומה שאיננו עוד.

191 עמודים
עריכה: ניצן בן אברהם
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...