יום שני, 12 ביולי 2021

מוארת

מוארת / מגי דוידי


זהו סיפור בתוך סיפור הגדוש ברוחניות ומספר את סיפורה של לילי, צעירה שהתגוררה בטירה עם אביה שאותו כולם כינו "הלורד". אמה של לילי מתה כשלילי הייתה ילדה קטנה ואביה פינק אותה ודאג שלא יחסר לה דבר.

אבל כשלילי פוגשת בדודתה מרי, אחות אמה, שמספרת לה על חייה הרוחניים של אמה לפני נישואיה לאביה, לילי מרגישה שמצאה את המסלול הנכון של חייה, את ייעודה האמיתי. היא גילתה דרך מרי שאמה הייתה מכשפה לבנה, חלק מקומונה כפרית שבה חיים בשיתוף. הנשים בקומונה הינן מוארות, מלאות בעוצמה, מחוברות לאדמה ולאמא הגדולה.

לילי החליטה לעזוב את הטירה ולהצטרף לאותה קהילה מוארת שיכולה לעשות כל כך הרבה טוב ליצורי הבריאה. היא מתחילה ללמוד על רזי הריפוי על מנת לרקוח תרופות במטרה לשפר את החיים של האנשים.

אבל המכשפות הלבנות והמוארות נרדפות על ידי חבורת גברים שלא מוכנים לקבל את הכוחות והעוצמה שלהן. המכשפות מוצאות את עצמן במסע הישרדותי. האם אורן יצליח להעפיל על החושך?

את סיפורה של לילי מספרת דמות של ניצולת שואה בשם הלנה שאיבדה את כל משפחתה בשואה. להלנה מגיעה בהתנדבות אישה שעוזרת לה במטלות הבית ומארחת לה חברה. הלנה מספרת לה על כל הזוועות שחוותה בשואה, וגם על לילי, דמות שהגיחה לחלומותיה של הלנה והיוותה עבורה נקודה של אור בתוך כל החושך והתופת שעבר עליה.

את כל מילותיה של הלנה, הן על קורותיה בשואה והן על סיפורה של לילי, המתנדבת מקלידה במכונת כתיבה עתיקה שנמצאת בביתה של הלנה. היא מקשיבה בשקיקה למילותיה של הלנה, ומגלה שכמו שהלנה מצפה בשמחה לבואה אליה הביתה, כך גם המתנדבת מחכה בקוצר רוח לפגוש בהלנה ולשמוע את המשך סיפורה. ביקוריה אצל הלנה היו עבורה מקור של כוח ועוצמה. כמו הביטוי "באתי לחזק ויצאתי מחוזקת".

הכתיבה בספר טובה וקולחת והפרקים מועברים לסירוגין מנקודות המבט של הלנה ושל לילי. אני אישית פחות מתחברת לנושא הרוחניות והעל טבעי ולכן יותר התעניינתי בסיפור של הלנה, אם כי, נושא הרוחניות מאוד דומיננטי בעלילה כולה.

תיאוריה של לילי מתקופת מלחמת העולם השנייה לא קלים. למעשה, תיאור האונס שחוותה תואר לדעתי בצורה מפורטת מידי. היה לי קשה לקרוא את התיאורים האיומים, במיוחד לאור העובדה שאותם תיארה דמותה של קשישה.

שורה תחתונה: לעיתים מספיקות תקווה ונקודת אור קטנה בשביל לשרוד את האפלה.

233 עמודים
עריכת לשון ותוכן: אתי שרה שדה
הוצאת ספרי ניב
שנת הוצאה: 2021


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פיקדון עיניך

פיקדון עיניך / אפרת נוה עלילת הספר מתרחשת בדרום הארץ ונקודת הפתיחה שלה היא העיר העתיקה של באר שבע אשר בה אירע אירוע ירי שבו אדם מבוגר כבן 70...